Use of Differential Air Pressure Sensor for Barometric Difference Altitude and Vertical Speed Measurement
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00180404" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00180404 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Use of Differential Air Pressure Sensor for Barometric Difference Altitude and Vertical Speed Measurement
Popis výsledku v původním jazyce
The paper describes use of a differential air pressure sensor in an aerometric aircraft system. The differential sensor is operated by a pressure switch controlled by an electric signal. This lay-out is used for altitude difference measurement corresponding to a pressure difference range of the used sensor. The atmosphere temperature is measured simultaneously with the pressure difference. The measured altitude is then given as a sum of individual altitude sectors corresponding to switch-over of the pressure switch. This method of altitude measurement is suitable for small altitudes so that the resulting error given as a sum of errors by measurements of individual sectors is small. An example is use of an unmanned aerial vehicle (UAV) when the altitudedifference from a starting point does not exceed 1 000 m. The difference switch with pressure switch-over together with time interval measurement may be also used for vertical speed measurement.
Název v anglickém jazyce
Use of Differential Air Pressure Sensor for Barometric Difference Altitude and Vertical Speed Measurement
Popis výsledku anglicky
The paper describes use of a differential air pressure sensor in an aerometric aircraft system. The differential sensor is operated by a pressure switch controlled by an electric signal. This lay-out is used for altitude difference measurement corresponding to a pressure difference range of the used sensor. The atmosphere temperature is measured simultaneously with the pressure difference. The measured altitude is then given as a sum of individual altitude sectors corresponding to switch-over of the pressure switch. This method of altitude measurement is suitable for small altitudes so that the resulting error given as a sum of errors by measurements of individual sectors is small. An example is use of an unmanned aerial vehicle (UAV) when the altitudedifference from a starting point does not exceed 1 000 m. The difference switch with pressure switch-over together with time interval measurement may be also used for vertical speed measurement.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JB - Senzory, čidla, měření a regulace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ICMT'11 International Conference on Miltary Technologies 2011
ISBN
978-80-7231-788-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
605-610
Název nakladatele
Univerzita obrany
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
10. 5. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—