3D Talking-Head Interface to Voice-Interactive Services on Mobile Phones
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00181183" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00181183 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.igi-global.com/bookstore/article.aspx?titleid=53216" target="_blank" >http://www.igi-global.com/bookstore/article.aspx?titleid=53216</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4018/jmhci.2011040104" target="_blank" >10.4018/jmhci.2011040104</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
3D Talking-Head Interface to Voice-Interactive Services on Mobile Phones
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a novel framework for easy creation of interactive, platform-independent voice-services with an animated 3D talking-head interface, on mobile phones. The Framework supports automated multi-modal interaction using speech and 3D graphics. The difficulty of synchronizing the audio stream to the animation is examined and alternatives for distributed network control of the animation and application logic is discussed. The ability of modern mobile devices to handle such applications is documented and it is shown that the power consumption trade-off of rendering on the mobile phone versus streaming from the server favors the phone. The presented tools will empower developers and researchers in future research and usability studies in the area of mobile talking-head applications (Figure 1). These may be used for example in entertainment, commerce, health care or education.
Název v anglickém jazyce
3D Talking-Head Interface to Voice-Interactive Services on Mobile Phones
Popis výsledku anglicky
This paper presents a novel framework for easy creation of interactive, platform-independent voice-services with an animated 3D talking-head interface, on mobile phones. The Framework supports automated multi-modal interaction using speech and 3D graphics. The difficulty of synchronizing the audio stream to the animation is examined and alternatives for distributed network control of the animation and application logic is discussed. The ability of modern mobile devices to handle such applications is documented and it is shown that the power consumption trade-off of rendering on the mobile phone versus streaming from the server favors the phone. The presented tools will empower developers and researchers in future research and usability studies in the area of mobile talking-head applications (Figure 1). These may be used for example in entertainment, commerce, health care or education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LC06008" target="_blank" >LC06008: Centrum počítačové grafiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
International Journal of Mobile Human Computer Interaction
ISSN
1942-390X
e-ISSN
—
Svazek periodika
3
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
50-64
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—