Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fuel Management System for Cruise Performance Optimisation on a large Blended Wing Body Airliner

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00181536" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00181536 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fuel Management System for Cruise Performance Optimisation on a large Blended Wing Body Airliner

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Blended Wing Body (BWB) aircraft configurations have been proposed for significant fuel efficiency improvement on commercial transport. In order to fly with the optimum lift to drag ratio throughout most of the mission an adaptation of the centre of gravity (CG) by fuel redistribution is proposed in this paper. The most aft location of the CG which still is controllable is mainly limited by actuator bandwidth whereas the front CG location is limited by control authority of the trailing edge control surfaces. This paper provides an optimization of the CG position with regards to minimization of fuel consumption. Layout of the fuel tank system is illustrated. Moreover, active stabilisation of faulty CG positions is discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Fuel Management System for Cruise Performance Optimisation on a large Blended Wing Body Airliner

  • Popis výsledku anglicky

    Blended Wing Body (BWB) aircraft configurations have been proposed for significant fuel efficiency improvement on commercial transport. In order to fly with the optimum lift to drag ratio throughout most of the mission an adaptation of the centre of gravity (CG) by fuel redistribution is proposed in this paper. The most aft location of the CG which still is controllable is mainly limited by actuator bandwidth whereas the front CG location is limited by control authority of the trailing edge control surfaces. This paper provides an optimization of the CG position with regards to minimization of fuel consumption. Layout of the fuel tank system is illustrated. Moreover, active stabilisation of faulty CG positions is discussed.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/7E08041" target="_blank" >7E08041: Active Control for Flexible 2020 Aircraft</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů