Integrated Modular Avionics Onboard of Small Airplanes - Fiction or Reality?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00184229" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00184229 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Integrated Modular Avionics Onboard of Small Airplanes - Fiction or Reality?
Popis výsledku v původním jazyce
Integrated Modular Avionics begins a core part of aircraft electronic installations on military airplanes. Based on more available and powerful electronics this concept is introduced also in to the area of civil aviation despite of more demanding certification process. Modern electronics penetrate also into ultra-light class of airplanes that are more accessible to flying public. Accidents of small and ultra-light airplanes were analyzed in order to identify ways to improve flight safety of this category of airplanes. Proposed solutions and the main findings are introduced here together with the development, evaluation and various test results. This paper presents a set of tools that allow rapid development of IMA functions and of Synthetic Vision Information System displays. System evaluation is illustrated on an IMA function performing online search for the most suitable place for landing under emergency situations.
Název v anglickém jazyce
Integrated Modular Avionics Onboard of Small Airplanes - Fiction or Reality?
Popis výsledku anglicky
Integrated Modular Avionics begins a core part of aircraft electronic installations on military airplanes. Based on more available and powerful electronics this concept is introduced also in to the area of civil aviation despite of more demanding certification process. Modern electronics penetrate also into ultra-light class of airplanes that are more accessible to flying public. Accidents of small and ultra-light airplanes were analyzed in order to identify ways to improve flight safety of this category of airplanes. Proposed solutions and the main findings are introduced here together with the development, evaluation and various test results. This paper presents a set of tools that allow rapid development of IMA functions and of Synthetic Vision Information System displays. System evaluation is illustrated on an IMA function performing online search for the most suitable place for landing under emergency situations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030651" target="_blank" >TA01030651: Využití asistivních technologií pro zvýšení bezpečnosti letu letadel, létajícího personálu a pozemních účastníků leteckého provozu v normálním provozu a při výskytu mimořádných situací</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
30th DASC Digital Avionics Systems Conference
ISBN
978-1-61284-796-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
"7A1-1"-"7A1-12"
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Seatle
Datum konání akce
16. 10. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000298957001022