Large-Scale High-Fidelity Agent-Based Simulation in Air Traffic Domain
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00185605" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00185605 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01969722.2011.610270" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01969722.2011.610270</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/01969722.2011.610270" target="_blank" >10.1080/01969722.2011.610270</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Large-Scale High-Fidelity Agent-Based Simulation in Air Traffic Domain
Popis výsledku v původním jazyce
We present the concept of dynamic partitioning of scalable, high-fidelity multi-agent simulation complemented with intelligent load-balancing processes. The simulation framework is designed to simulate entities to high details that require extended computation resources. To be able to simulate a huge amount of entities, distributed simulation is introduced using spatial partitioning and dynamic load balancing. A novel and important feature is the combination of the synchronous and asynchronous parts inthe simulation. We use the domain of the air traffic simulation to verify the simulation framework. We present a method to perform spatial and temporal planning within 3D space and multilayer architecture using several collision avoidance algorithms to illustrate the high computational demands of each airplane. The platform has been used to support simulation of an entire civilian air traffic touching the national airspace of United States.
Název v anglickém jazyce
Large-Scale High-Fidelity Agent-Based Simulation in Air Traffic Domain
Popis výsledku anglicky
We present the concept of dynamic partitioning of scalable, high-fidelity multi-agent simulation complemented with intelligent load-balancing processes. The simulation framework is designed to simulate entities to high details that require extended computation resources. To be able to simulate a huge amount of entities, distributed simulation is introduced using spatial partitioning and dynamic load balancing. A novel and important feature is the combination of the synchronous and asynchronous parts inthe simulation. We use the domain of the air traffic simulation to verify the simulation framework. We present a method to perform spatial and temporal planning within 3D space and multilayer architecture using several collision avoidance algorithms to illustrate the high computational demands of each airplane. The platform has been used to support simulation of an entire civilian air traffic touching the national airspace of United States.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Cybernetics and Systems
ISSN
0196-9722
e-ISSN
—
Svazek periodika
42
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
502-525
Kód UT WoS článku
000295620500003
EID výsledku v databázi Scopus
—