Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Large-Scale High-Fidelity Agent-Based Simulation in Air Traffic Domain

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F11%3A00185605" target="_blank" >RIV/68407700:21230/11:00185605 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01969722.2011.610270" target="_blank" >http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/01969722.2011.610270</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/01969722.2011.610270" target="_blank" >10.1080/01969722.2011.610270</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Large-Scale High-Fidelity Agent-Based Simulation in Air Traffic Domain

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present the concept of dynamic partitioning of scalable, high-fidelity multi-agent simulation complemented with intelligent load-balancing processes. The simulation framework is designed to simulate entities to high details that require extended computation resources. To be able to simulate a huge amount of entities, distributed simulation is introduced using spatial partitioning and dynamic load balancing. A novel and important feature is the combination of the synchronous and asynchronous parts inthe simulation. We use the domain of the air traffic simulation to verify the simulation framework. We present a method to perform spatial and temporal planning within 3D space and multilayer architecture using several collision avoidance algorithms to illustrate the high computational demands of each airplane. The platform has been used to support simulation of an entire civilian air traffic touching the national airspace of United States.

  • Název v anglickém jazyce

    Large-Scale High-Fidelity Agent-Based Simulation in Air Traffic Domain

  • Popis výsledku anglicky

    We present the concept of dynamic partitioning of scalable, high-fidelity multi-agent simulation complemented with intelligent load-balancing processes. The simulation framework is designed to simulate entities to high details that require extended computation resources. To be able to simulate a huge amount of entities, distributed simulation is introduced using spatial partitioning and dynamic load balancing. A novel and important feature is the combination of the synchronous and asynchronous parts inthe simulation. We use the domain of the air traffic simulation to verify the simulation framework. We present a method to perform spatial and temporal planning within 3D space and multilayer architecture using several collision avoidance algorithms to illustrate the high computational demands of each airplane. The platform has been used to support simulation of an entire civilian air traffic touching the national airspace of United States.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cybernetics and Systems

  • ISSN

    0196-9722

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    42

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    502-525

  • Kód UT WoS článku

    000295620500003

  • EID výsledku v databázi Scopus