Techniques for Modeling Simulation Environments for Modular Robotics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00190044" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00190044 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://seth.asc.tuwien.ac.at/proc12/full_paper/Contribution186.pdf" target="_blank" >http://seth.asc.tuwien.ac.at/proc12/full_paper/Contribution186.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3182/20120215-3-AT-3016.00037" target="_blank" >10.3182/20120215-3-AT-3016.00037</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Techniques for Modeling Simulation Environments for Modular Robotics
Popis výsledku v původním jazyce
In modular robotics, complex structures can be formed from basic modules to solve tasks which would be difficult for a single robot. The development of techniques for adaptation and evolution of multi-robot organisms is the subject of Symbrion project. In the project, the bio-inspired evolutionary algorithms are massively simulated prior to run them on a real hardware. It is crucial to evolve behaviors of the robots in a simulation, that is close to a real world. Hence, accurate and efficient representation of an environment in the simulation is needed. Here, the environment is modeled using set of 3D objects (usually triangle meshes). The robots learn simple motion primitives or complex movement patterns during many runs of the evolution. The learnedskills are then used during experiments with a real hardware. In this paper, we present methods for building 3D model of a real arena using a laser rangefinder. The resulting 3D models consist of triangles. They can be constructed in vari
Název v anglickém jazyce
Techniques for Modeling Simulation Environments for Modular Robotics
Popis výsledku anglicky
In modular robotics, complex structures can be formed from basic modules to solve tasks which would be difficult for a single robot. The development of techniques for adaptation and evolution of multi-robot organisms is the subject of Symbrion project. In the project, the bio-inspired evolutionary algorithms are massively simulated prior to run them on a real hardware. It is crucial to evolve behaviors of the robots in a simulation, that is close to a real world. Hence, accurate and efficient representation of an environment in the simulation is needed. Here, the environment is modeled using set of 3D objects (usually triangle meshes). The robots learn simple motion primitives or complex movement patterns during many runs of the evolution. The learnedskills are then used during experiments with a real hardware. In this paper, we present methods for building 3D model of a real arena using a laser rangefinder. The resulting 3D models consist of triangles. They can be constructed in vari
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proccedings of International Conference on Mathematical Modelling
ISBN
978-3-902823-23-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
Vienna University of Technology
Místo vydání
Vienna
Místo konání akce
Wien
Datum konání akce
15. 2. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—