Active Control for high Capacity Flexible Aircraft
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00193280" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00193280 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Active Control for high Capacity Flexible Aircraft
Popis výsledku v původním jazyce
The dissertation is devoted to signal processing and advanced control laws design for upcoming high-capacity passenger aircraft. Original optimal sensor placement algorithm suitable for flexible aircraft is proposed first, advanced constrained-order optimal and robust feedback controllers design approach follows, and, finally, an original feedforward gust load alleviation system is presented.
Název v anglickém jazyce
Active Control for high Capacity Flexible Aircraft
Popis výsledku anglicky
The dissertation is devoted to signal processing and advanced control laws design for upcoming high-capacity passenger aircraft. Original optimal sensor placement algorithm suitable for flexible aircraft is proposed first, advanced constrained-order optimal and robust feedback controllers design approach follows, and, finally, an original feedforward gust load alleviation system is presented.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
BC - Teorie a systémy řízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů