DC/DC Power Converter for Super-capacitor supplied by Electric Power Splitter
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00195197" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00195197 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
DC/DC Power Converter for Super-capacitor supplied by Electric Power Splitter
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the article is design of DC/DC converter and discussing a problematic of supply by electric power splitter (EPS). EPS with AC/DC converter is source for the DC/DC converter, which is dedicated for charging and discharging of hybrid car drive super-capacitor energy storage. EPS is synchronous machine with two rotating parts. First rotor contains permanent magnets and the second rotor contains three-phase windings. The amplitude and frequency of output voltage depends on difference between first and second rotor speed. EPS is a part of experimental stand of hybrid drive. This experimental stand simulates a real drive for hybrid electric vehicle (HEV) with super-capacitor for energy storage. The internal combustion engine (ICE) is the main andonly power source of the vehicle that produces the mechanical power. The drive shaft of ICE is coupled to the first rotor of EPS. Produces mechanical power firm ICE by using EPS is divided into electrical and mechanical power. On the shaf
Název v anglickém jazyce
DC/DC Power Converter for Super-capacitor supplied by Electric Power Splitter
Popis výsledku anglicky
The aim of the article is design of DC/DC converter and discussing a problematic of supply by electric power splitter (EPS). EPS with AC/DC converter is source for the DC/DC converter, which is dedicated for charging and discharging of hybrid car drive super-capacitor energy storage. EPS is synchronous machine with two rotating parts. First rotor contains permanent magnets and the second rotor contains three-phase windings. The amplitude and frequency of output voltage depends on difference between first and second rotor speed. EPS is a part of experimental stand of hybrid drive. This experimental stand simulates a real drive for hybrid electric vehicle (HEV) with super-capacitor for energy storage. The internal combustion engine (ICE) is the main andonly power source of the vehicle that produces the mechanical power. The drive shaft of ICE is coupled to the first rotor of EPS. Produces mechanical power firm ICE by using EPS is divided into electrical and mechanical power. On the shaf
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0125" target="_blank" >ED2.1.00/03.0125: Pořízení technologie pro Centrum vozidel udržitelné mobility</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Mechanisms Design
ISBN
978-94-007-5124-8
ISSN
2211-0984
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
509-515
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Heidelberg
Místo konání akce
Liberec
Datum konání akce
4. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—