Iterative Algorithm for Solving Two-player Zero-sum Extensive-form Games with Imperfect Information
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00197291" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00197291 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Iterative Algorithm for Solving Two-player Zero-sum Extensive-form Games with Imperfect Information
Popis výsledku v původním jazyce
We develop and evaluate a new exact algorithm for finding Nash equilibria of two-player zero-sum extensive-form games with imperfect information. Our approach is based on the sequence-form representation of the game, and uses an algorithmic framework ofdouble-oracle methods that have been used successfully in other classes of games. The algorithm uses an iterative decomposition, solving restricted games and exploiting fast best-response algorithms to add additional sequences to the game over time. We demonstrate our algorithm on a class of adversarial graph search games motivated by real world border patrolling scenarios. The results indicate that our framework is a promising way to scale up solutions for extensive-form games, reducing both memory andcomputation time requirements.
Název v anglickém jazyce
Iterative Algorithm for Solving Two-player Zero-sum Extensive-form Games with Imperfect Information
Popis výsledku anglicky
We develop and evaluate a new exact algorithm for finding Nash equilibria of two-player zero-sum extensive-form games with imperfect information. Our approach is based on the sequence-form representation of the game, and uses an algorithmic framework ofdouble-oracle methods that have been used successfully in other classes of games. The algorithm uses an iterative decomposition, solving restricted games and exploiting fast best-response algorithms to add additional sequences to the game over time. We demonstrate our algorithm on a class of adversarial graph search games motivated by real world border patrolling scenarios. The results indicate that our framework is a promising way to scale up solutions for extensive-form games, reducing both memory andcomputation time requirements.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP202%2F12%2F2054" target="_blank" >GAP202/12/2054: Bezpečnostní hry v extenzivní formě</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ECAI 2012 - 20th European Conference on Artificial Intelligence
ISBN
978-1-61499-097-0
ISSN
0922-6389
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
193-198
Název nakladatele
IOS Press
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Montpellier
Datum konání akce
27. 8. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—