Design and Optimisation of a Motion Cueing Algorithm for a Truck Simulator
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00198824" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00198824 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design and Optimisation of a Motion Cueing Algorithm for a Truck Simulator
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes the design and optimisation of a motion cueing algorithm for a truck simulator. However, the optimisation process described here can be applied for other simulators, in particular ground vehicle simulators. With the washout filter being the most common solution in simulation technology applications, the main idea of the optimisation procedure presented in this paper is the use of numerical tools to determine suitable washout algorithm parameters while respecting all kinematic and dynamical limitations of the motion platform including the perceptual thresholds of the vestibular system. These limitations are covered by a detailed mathematical model of the whole motion cuing system also described here. Washout algorithm consists of many different parameters the impact of which on the quality of motion cueing has not been clearly identified yet or is difficult to deduce. Therefore, the setup is often based on the programmer's experience. This article describes a method
Název v anglickém jazyce
Design and Optimisation of a Motion Cueing Algorithm for a Truck Simulator
Popis výsledku anglicky
This paper describes the design and optimisation of a motion cueing algorithm for a truck simulator. However, the optimisation process described here can be applied for other simulators, in particular ground vehicle simulators. With the washout filter being the most common solution in simulation technology applications, the main idea of the optimisation procedure presented in this paper is the use of numerical tools to determine suitable washout algorithm parameters while respecting all kinematic and dynamical limitations of the motion platform including the perceptual thresholds of the vestibular system. These limitations are covered by a detailed mathematical model of the whole motion cuing system also described here. Washout algorithm consists of many different parameters the impact of which on the quality of motion cueing has not been clearly identified yet or is difficult to deduce. Therefore, the setup is often based on the programmer's experience. This article describes a method
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030574" target="_blank" >TA01030574: Výcvikové pracoviště pro řidiče kamionů vybavené pokročilým interaktivním simulátorem s možností sledování a analýzy psychofyziologických, psychologických a výkonnostních parametrů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
European Simulation and Modelling Conference 2012
ISBN
978-90-77381-73-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
165-170
Název nakladatele
EUROSIS - ETI
Místo vydání
Ghent
Místo konání akce
Essen
Datum konání akce
22. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—