Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rozdíly ve vjemu překážek v podmínkách uličního osvětlení a osvětlení světlomety automobilů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F12%3A00199727" target="_blank" >RIV/68407700:21230/12:00199727 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rozdíly ve vjemu překážek v podmínkách uličního osvětlení a osvětlení světlomety automobilů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jednou z aplikačních oblastí ve venkovním osvětlení je veřejné osvětlení. Jednou z možných cest hledání energetických úspor v této oblasti je pokusit se nalézt úspory ve vzájemně koordinovaném využití veřejného a automobilového osvětlení. Osvětlení automobilů musí být navrženo tak, aby zajistilo dostatečné osvětlení povrchu vozovky jak ve městech, tak mimo město, tedy pro případy, kdy není k dispozici veřejné osvětlení. Veřejné osvětlení se pak navrhuje v zastavěných částech měst a obcí, bez ohledu na automobilové osvětlení. Vyvstává zde otázka, zda by nebylo možné provést optimalizaci osvětlení pozemních komunikací a automobilového osvětlení z pohledu energetické náročnosti. Pro hledání odpovědi na tuto otázku je třeba nejprve popsat, jak se oba systémy fungují, jakými kritérii se posuzují a jakými veličinami se hodnotí.

  • Název v anglickém jazyce

    Differences in perception of barriers in terms of street lighting and car headlights

  • Popis výsledku anglicky

    Jednou z aplikačních oblastí ve venkovním osvětlení je veřejné osvětlení. Jednou z možných cest hledání energetických úspor v této oblasti je pokusit se nalézt úspory ve vzájemně koordinovaném využití veřejného a automobilového osvětlení. Osvětlení automobilů musí být navrženo tak, aby zajistilo dostatečné osvětlení povrchu vozovky jak ve městech, tak mimo město, tedy pro případy, kdy není k dispozici veřejné osvětlení. Veřejné osvětlení se pak navrhuje v zastavěných částech měst a obcí, bez ohledu na automobilové osvětlení. Vyvstává zde otázka, zda by nebylo možné provést optimalizaci osvětlení pozemních komunikací a automobilového osvětlení z pohledu energetické náročnosti. Pro hledání odpovědi na tuto otázku je třeba nejprve popsat, jak se oba systémy fungují, jakými kritérii se posuzují a jakými veličinami se hodnotí.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JE - Nejaderná energetika, spotřeba a užití energie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Kurz osvětlovací techniky XXIX

  • ISBN

    978-80-248-2832-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    311-316

  • Název nakladatele

    Česká společnost pro osvětlování

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Kouty nad Desnou

  • Datum konání akce

    15. 10. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku