A Tool for Objective Evaluation of Pilots?s Ability to Determine Dangerous Flight Situations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00208413" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00208413 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/DASC.2013.6712617" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/DASC.2013.6712617</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/DASC.2013.6712617" target="_blank" >10.1109/DASC.2013.6712617</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A Tool for Objective Evaluation of Pilots?s Ability to Determine Dangerous Flight Situations
Popis výsledku v původním jazyce
The accident trends show the pilots do mistakes which can be divided into several groups where every year the percentage distribution of the accidents reaches similar values. The most accidents happen during landing and sometimes it is connected with engine failure. Some accidents happen after a chain of bad decisions which were made by the pilot. This article describes two approaches intended for accident rate mitigation. The first is a software tool which evaluates pilot?s performance during the flight with respect of the airplane type which was used for the flight. The second tool replays certain phase of a flight with requirement imposed on the pilot to recognize beginning of potentially dangerous situations.
Název v anglickém jazyce
A Tool for Objective Evaluation of Pilots?s Ability to Determine Dangerous Flight Situations
Popis výsledku anglicky
The accident trends show the pilots do mistakes which can be divided into several groups where every year the percentage distribution of the accidents reaches similar values. The most accidents happen during landing and sometimes it is connected with engine failure. Some accidents happen after a chain of bad decisions which were made by the pilot. This article describes two approaches intended for accident rate mitigation. The first is a software tool which evaluates pilot?s performance during the flight with respect of the airplane type which was used for the flight. The second tool replays certain phase of a flight with requirement imposed on the pilot to recognize beginning of potentially dangerous situations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JU - Aeronautika, aerodynamika, letadla
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030651" target="_blank" >TA01030651: Využití asistivních technologií pro zvýšení bezpečnosti letu letadel, létajícího personálu a pozemních účastníků leteckého provozu v normálním provozu a při výskytu mimořádných situací</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
DASC 2013 - 32nd Digital Avionics Systems Conference 2013
ISBN
978-1-4799-1538-5
ISSN
2155-7195
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
"6B51"-"6B512"
Název nakladatele
AIAA
Místo vydání
Reston, VA
Místo konání akce
Syracuse
Datum konání akce
6. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000350222206021