Space Diversity Gain in Urban Area Low Elevation Links for Surveillance Applications
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00209046" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00209046 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/TAP.2013.2280874" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/TAP.2013.2280874</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/TAP.2013.2280874" target="_blank" >10.1109/TAP.2013.2280874</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Space Diversity Gain in Urban Area Low Elevation Links for Surveillance Applications
Popis výsledku v původním jazyce
In this communication we quantify the carrier-to-noise ratio, CNR, gains achieved using space diversity in a link reproducing the propagation conditions between a surveillance aerial vehicle, manned or unmanned, and a ground control station in an urban area at low elevation angles, in the 1?4 deg. range. The receiver is assumed to be at street level, i.e., it undergoes strong blockage effects. Such link differs from others, e.g., satellite or terrestrial, thus requiring an ad-hoc analysis including comprehensive measurements. Here, we describe a continuous wave, CW, measurement campaign where we used a four-channel receiver, i.e., we analyzed a 1x4 SIMO configuration. First, the correlation between branches was studied and then, we went on to verify the incremental CNR gains achieved by increasing the number of diversity branches. We also paid attention to the influence of the elevation angle within the limited elevation range considered. Moreover, for reference, we present a compariso
Název v anglickém jazyce
Space Diversity Gain in Urban Area Low Elevation Links for Surveillance Applications
Popis výsledku anglicky
In this communication we quantify the carrier-to-noise ratio, CNR, gains achieved using space diversity in a link reproducing the propagation conditions between a surveillance aerial vehicle, manned or unmanned, and a ground control station in an urban area at low elevation angles, in the 1?4 deg. range. The receiver is assumed to be at street level, i.e., it undergoes strong blockage effects. Such link differs from others, e.g., satellite or terrestrial, thus requiring an ad-hoc analysis including comprehensive measurements. Here, we describe a continuous wave, CW, measurement campaign where we used a four-channel receiver, i.e., we analyzed a 1x4 SIMO configuration. First, the correlation between branches was studied and then, we went on to verify the incremental CNR gains achieved by increasing the number of diversity branches. We also paid attention to the influence of the elevation angle within the limited elevation range considered. Moreover, for reference, we present a compariso
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/OC09074" target="_blank" >OC09074: Modelování zastínění šíření vln vegetací pro komunikační a navigační družicové mobilní systémy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
IEEE Transactions on Antennas and Propagation
ISSN
0018-926X
e-ISSN
—
Svazek periodika
61
Číslo periodika v rámci svazku
12
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
6255-6260
Kód UT WoS článku
000328044200054
EID výsledku v databázi Scopus
—