Non-cooperative broadcast game for distributed decision map selection of relay wireless network coding processing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00210944" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00210944 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SPAWC.2013.6612010" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/SPAWC.2013.6612010</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/SPAWC.2013.6612010" target="_blank" >10.1109/SPAWC.2013.6612010</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Non-cooperative broadcast game for distributed decision map selection of relay wireless network coding processing
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with distributed decision map selection of individual relay wireless network coding (WNC) (a.k.a physical layer network coding (PLNC)) operation in a multi-source network scenario. Communication network consists of several independent selfish source nodes, one layer of relay nodes (named a cloud) and a set of destinations. Relays support the source to destination communication. Connectivity among the network nodes is random and is not globally known. For this network topology the paperprovides a distributed game-theory based adaptive protocol. From feedback information each relay is able to adapt its WNC operation so as to optimize its utility while decodability of WNC at each destination is guaranteed. In this paper we present our initial effort together with illustrative examples of relay utility functions. WNC introduces novel utility functions that can be far different from the NC ones, e.g. minimal hierarchical constellation distance. Presented protocol is conven
Název v anglickém jazyce
Non-cooperative broadcast game for distributed decision map selection of relay wireless network coding processing
Popis výsledku anglicky
This paper deals with distributed decision map selection of individual relay wireless network coding (WNC) (a.k.a physical layer network coding (PLNC)) operation in a multi-source network scenario. Communication network consists of several independent selfish source nodes, one layer of relay nodes (named a cloud) and a set of destinations. Relays support the source to destination communication. Connectivity among the network nodes is random and is not globally known. For this network topology the paperprovides a distributed game-theory based adaptive protocol. From feedback information each relay is able to adapt its WNC operation so as to optimize its utility while decodability of WNC at each destination is guaranteed. In this paper we present our initial effort together with illustrative examples of relay utility functions. WNC introduces novel utility functions that can be far different from the NC ones, e.g. minimal hierarchical constellation distance. Presented protocol is conven
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2013 IEEE 14th Workshop on Signal Processing Advances in Wireless Communications
ISBN
978-1-4673-5577-3
ISSN
2325-3789
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
51-55
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Darmstadt
Datum konání akce
16. 6. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000333366400011