Monitoring a diagnostika pohonu elektromobilu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00211165" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00211165 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Monitoring a diagnostika pohonu elektromobilu
Popis výsledku v původním jazyce
Současné GPS / GSM technologie umožňují vedle lokalizace systému v prostoru a čase rovněž synchronní monitoring různých fyzikálních veličin. To je zvlášť významné u vozidel nezávislé trakce vybavených elektrickou trakční výzbrojí které jsou postiženy handicapem vycházejícím z omezené kapacity trakční baterie. Limitovanou zásobu trakční energie je možné částečně eliminovat dimenzováním trakční výzbroje vozidla. Významnou funkcí palubní řídící jednotky v tomto smyslu může být také predikce dojezdu a doporučení optimální trasy a stylu jízdy. Lze využít rovněž skutečnosti, že za shodných podmínek by vozidlo na daném úseku dráhy mělo vykazovat shodné jízdní vlastnosti, dané např. jízdním odporem, spotřebou energie, emisí ztrátového tepla a to může tvořit součást provozní diagnostiky. Analýza předpokládané trati, simulace jízdy vozidla na předpokládané trati, monitoring a online diagnostika parametrů jízdy pak může nabývat zcela novou kvalitu. Článek se v tomto smyslu zabývá základními úvaha
Název v anglickém jazyce
Monitoring and Diagnostics of Eletromobile Drive
Popis výsledku anglicky
Recent GPS / GSM technologies allow both the space and time localization of the system and the synchronous monitoring of various physical quantities. This is important especially in case of the independent traction vehicles with electric traction equipment disabled by the limited capacity of the traction battery. Short traction energy supply can be partially eliminated, for instance in case of commercial vehicles, by traction equipment sizing to the specific track profile or more precisely to the specific gearshift mode. However, the trailing throttle predication and recommendation of the optimal route and riding style stay the essential function of the board control unit. On line monitoring provides the ability to use the fact that the vehicle must perform the same riding characteristics under the same conditions on the given track section (given for example by road resistance, energy consumption, waste heat emission) which can form an important part of running diagnostics.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů