Ekonomické chování. Příběhy o lidech, firmách a hospodaření vlády. Díl I. Chování spotřebitelů a výrobců
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00213609" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00213609 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/26482789:_____/13:#0000348
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ekonomické chování. Příběhy o lidech, firmách a hospodaření vlády. Díl I. Chování spotřebitelů a výrobců
Popis výsledku v původním jazyce
Ekonomie je věda o chování lidí, firem a vlád. Základními principy ekonomického myšlení jsou princip porovnání nákladů a prospěchu a princip rozhodování na základě mezních hodnot. Chování podle těchto principu se označuje jako racionální a znamená, že určitou činnost by měli jedinci, firmy i vlády vykonávat jen tehdy, když dodatečný prospěch z ní je větší nebo alespoň stejný jako dodatečné náklady na ni vynaložené. Náklady musí zahrnovat též cenu příležitosti. Racionálně se chovající spotřebitel porovnává užitek, který mu přináší zakoupené zboží s cenou, kterou za jeho koupi musí zaplatit. Cílem činnosti firmy je dosažení maximálního celkového ekonomického zisku, tj. rozdílu mezi celkovým příjmem a celkovými náklady. Na dokonale konkurenčním trhu jsoufirmy příjemci ceny zboží, které nabízejí, rozhodují pouze o množství zboží, které budou vyrábět. Protikladem je monopol, kde jen jedna firma, která stanoví cenu pro své produkty v souladu s poptávkovou křivkou. V reálném životě se setkáv
Název v anglickém jazyce
Economic behavior: Stories about peoples, firms and government budget
Popis výsledku anglicky
Economics is the study of the behavior of individuals, firms and governments. The economic way of thinking leading to rational behavior is based on two main principles. The cost-benefit principle holds that an individual or a firm or a society should take an action if, and only if, the extra benefit from taking the action is at least as great as the extra cost. The cost must consider opportunity cost as well. The decision to take an action should be focused on extra benefit and extra cost, with respectto the principle of considering marginal values. The behavior of consumers is motivated by a rational spending rule. The activities of firms are led by the invisible hand to maximize the economic profit. In the model known as the perfectly competitive market there are many firms supplying identical products. Each firm is a price taker and makes the decision only about the volume of production it will supply. The opposite market structure is a monopoly, where there is only one supplier in
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AH - Ekonomie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-87681-00-8
Počet stran knihy
181
Název nakladatele
A plus
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—