Efficient Stack-less BVH Traversal for Ray Tracing
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F13%3A00214813" target="_blank" >RIV/68407700:21230/13:00214813 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2461219" target="_blank" >http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2461219</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/2461217.2461219" target="_blank" >10.1145/2461217.2461219</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Efficient Stack-less BVH Traversal for Ray Tracing
Popis výsledku v původním jazyce
We propose a new, completely iterative traversal algorithm for ray tracing bounding volume hierarchies that is based on storing a parent pointer with each node, and on using simple state logic to infer which node to traverse next. Though our traversal algorithm does re-visit internal nodes, it intersects each visited node only once, and in general performs exactly the same ray-box tests and ray-primitive intersection tests---and in exactly the same order---as a traditional stack-based variant. The proposed algorithm can be used for computer architectures that need to minimize the use of local memory for processing rays or those that need to minimize the data transport such as distributed multi-CPU architectures.
Název v anglickém jazyce
Efficient Stack-less BVH Traversal for Ray Tracing
Popis výsledku anglicky
We propose a new, completely iterative traversal algorithm for ray tracing bounding volume hierarchies that is based on storing a parent pointer with each node, and on using simple state logic to infer which node to traverse next. Though our traversal algorithm does re-visit internal nodes, it intersects each visited node only once, and in general performs exactly the same ray-box tests and ray-primitive intersection tests---and in exactly the same order---as a traditional stack-based variant. The proposed algorithm can be used for computer architectures that need to minimize the use of local memory for processing rays or those that need to minimize the data transport such as distributed multi-CPU architectures.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP202%2F11%2F1883" target="_blank" >GAP202/11/1883: Globální osvětlování pro rozšířenou realitu v obecných prostředích</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 27th Spring Conference on Computer Graphics
ISBN
978-1-4503-1978-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
7-12
Název nakladatele
ACM
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Viničné
Datum konání akce
28. 4. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—