Game-theoretical Approach to Self-adaptation of Wireless Cloud Networks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00217872" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00217872 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Game-theoretical Approach to Self-adaptation of Wireless Cloud Networks
Popis výsledku v původním jazyce
Highly complex networks of many mutually communicating nodes are in the center of great interest of research community nowadays. Principles of cloud computing start to penetrate into area of wireless communications. Wireless cloud network serves as a service - reliable communication - provider to the user nodes - information sources and destinations. Similarly to the cloud based computing the terminal users connected to the wireless communication cloud are not interested in its concrete implementation.Users wish to consume the provided service in more or less selfish manner irrespective to the wishes or needs of other users as well as the cloud. If we more over assume a cloud network formed by tens or hundreds of relay nodes necessity of distributed and decentralised control of the network arises. Classical centralised control approach will suffer with high communication overhead to enable the cloud to adapt itself to the users' needs. This paper provides several game-theoretical appr
Název v anglickém jazyce
Game-theoretical Approach to Self-adaptation of Wireless Cloud Networks
Popis výsledku anglicky
Highly complex networks of many mutually communicating nodes are in the center of great interest of research community nowadays. Principles of cloud computing start to penetrate into area of wireless communications. Wireless cloud network serves as a service - reliable communication - provider to the user nodes - information sources and destinations. Similarly to the cloud based computing the terminal users connected to the wireless communication cloud are not interested in its concrete implementation.Users wish to consume the provided service in more or less selfish manner irrespective to the wishes or needs of other users as well as the cloud. If we more over assume a cloud network formed by tens or hundreds of relay nodes necessity of distributed and decentralised control of the network arises. Classical centralised control approach will suffer with high communication overhead to enable the cloud to adapt itself to the users' needs. This paper provides several game-theoretical appr
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LD12062" target="_blank" >LD12062: Bezdrátové síťové kódování a zpracování signálu v kooperativních a distribuovaných multi-terminálových a multi-uzlových komunikačních systémech</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
POSTER 2014 - 18th International Student Conference on Electrical Engineering
ISBN
978-80-01-05499-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Czech Technical University
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
15. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—