IT and Engineering Education: How to Make It More Attractive for Women
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00218584" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00218584 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
IT and Engineering Education: How to Make It More Attractive for Women
Popis výsledku v původním jazyce
In last decades there were many discussions about status of women in technology and engineering and also in research. Ratio of male and female university students corresponds to gender ratio in population in most European countries. However we can see many differnces across the disciplines and in jobs - the phenomena are Called horizontal and vertical segregation.
Název v anglickém jazyce
IT and Engineering Education: How to Make It More Attractive for Women
Popis výsledku anglicky
In last decades there were many discussions about status of women in technology and engineering and also in research. Ratio of male and female university students corresponds to gender ratio in population in most European countries. However we can see many differnces across the disciplines and in jobs - the phenomena are Called horizontal and vertical segregation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Global Telemedicine and eHealth Updates: Knowledge Resources
ISBN
—
ISSN
1998-5509
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
622-625
Název nakladatele
International Society for Telemedicine and eHealth (ISfTeH)
Místo vydání
Grimbergen
Místo konání akce
Luxembourg-Kirchberg
Datum konání akce
9. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—