Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Validation of an Air-Traffic Controller behavioral model for fast time simulation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00219728" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00219728 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICNSurv.2014.6820020" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICNSurv.2014.6820020</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICNSurv.2014.6820020" target="_blank" >10.1109/ICNSurv.2014.6820020</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Validation of an Air-Traffic Controller behavioral model for fast time simulation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The US National Airspace System (NAS) is incredibly complex, and consists of many specific functions. Given predicted increases in air traffic, enhancement of the current system and development of the NextGEN system are critical to maintain safe and efficient operation. Each feature of the system needs to be carefully designed, developed, tested and validated. To this end, human-in-the-loop (HITL) simulations represent one of the most powerful and realistic testing tools. HITL simulations can provide valuable feedback on how new features influence the behavior of human operators. The drawbacks of HITL simulations include limited flexibility and scalability, and high cost. Computer simulations, which involve no direct human activity, can avoid some of these potential problems, and often represent an attractive alternative (or adjunct) to HITL simulation. A crucial question underlying the use of computer models is how well the model captures the human operator (in this case, the air traf

  • Název v anglickém jazyce

    Validation of an Air-Traffic Controller behavioral model for fast time simulation

  • Popis výsledku anglicky

    The US National Airspace System (NAS) is incredibly complex, and consists of many specific functions. Given predicted increases in air traffic, enhancement of the current system and development of the NextGEN system are critical to maintain safe and efficient operation. Each feature of the system needs to be carefully designed, developed, tested and validated. To this end, human-in-the-loop (HITL) simulations represent one of the most powerful and realistic testing tools. HITL simulations can provide valuable feedback on how new features influence the behavior of human operators. The drawbacks of HITL simulations include limited flexibility and scalability, and high cost. Computer simulations, which involve no direct human activity, can avoid some of these potential problems, and often represent an attractive alternative (or adjunct) to HITL simulation. A crucial question underlying the use of computer models is how well the model captures the human operator (in this case, the air traf

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01030847" target="_blank" >TA01030847: Telemetrické systémy a řídící algoritmy pro zvýšení bezpečnosti provozu malých civilních letounů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Integrated Communications, Navigation and Surveillance Conference

  • ISBN

    978-1-4799-4891-8

  • ISSN

    2155-4943

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    "T11"-"T19"

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Herndon, VA

  • Datum konání akce

    8. 4. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku