Validation of an Air-Traffic Controller behavioral model for fast time simulation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00219728" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00219728 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICNSurv.2014.6820020" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICNSurv.2014.6820020</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICNSurv.2014.6820020" target="_blank" >10.1109/ICNSurv.2014.6820020</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Validation of an Air-Traffic Controller behavioral model for fast time simulation
Popis výsledku v původním jazyce
The US National Airspace System (NAS) is incredibly complex, and consists of many specific functions. Given predicted increases in air traffic, enhancement of the current system and development of the NextGEN system are critical to maintain safe and efficient operation. Each feature of the system needs to be carefully designed, developed, tested and validated. To this end, human-in-the-loop (HITL) simulations represent one of the most powerful and realistic testing tools. HITL simulations can provide valuable feedback on how new features influence the behavior of human operators. The drawbacks of HITL simulations include limited flexibility and scalability, and high cost. Computer simulations, which involve no direct human activity, can avoid some of these potential problems, and often represent an attractive alternative (or adjunct) to HITL simulation. A crucial question underlying the use of computer models is how well the model captures the human operator (in this case, the air traf
Název v anglickém jazyce
Validation of an Air-Traffic Controller behavioral model for fast time simulation
Popis výsledku anglicky
The US National Airspace System (NAS) is incredibly complex, and consists of many specific functions. Given predicted increases in air traffic, enhancement of the current system and development of the NextGEN system are critical to maintain safe and efficient operation. Each feature of the system needs to be carefully designed, developed, tested and validated. To this end, human-in-the-loop (HITL) simulations represent one of the most powerful and realistic testing tools. HITL simulations can provide valuable feedback on how new features influence the behavior of human operators. The drawbacks of HITL simulations include limited flexibility and scalability, and high cost. Computer simulations, which involve no direct human activity, can avoid some of these potential problems, and often represent an attractive alternative (or adjunct) to HITL simulation. A crucial question underlying the use of computer models is how well the model captures the human operator (in this case, the air traf
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JD - Využití počítačů, robotika a její aplikace
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030847" target="_blank" >TA01030847: Telemetrické systémy a řídící algoritmy pro zvýšení bezpečnosti provozu malých civilních letounů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Integrated Communications, Navigation and Surveillance Conference
ISBN
978-1-4799-4891-8
ISSN
2155-4943
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
"T11"-"T19"
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Herndon, VA
Datum konání akce
8. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—