Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rendering Moving Sound Source for Headphone-Based Virtual Acoustic Reality: Aspects of Signal Processing Implementation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00219735" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00219735 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.appel.zcu.cz" target="_blank" >http://www.appel.zcu.cz</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/AE.2014.7011718" target="_blank" >10.1109/AE.2014.7011718</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Rendering Moving Sound Source for Headphone-Based Virtual Acoustic Reality: Aspects of Signal Processing Implementation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on aspects of implementation of moving virtual sound source in virtual auditory environment. Rendering of dynamic source based on use of Head-Related Transfer Function is achieved by application of filtering with varying impulse response of the filter. This algorithm may be in its essence implemented by several methods, where each approach provides slightly different output signal resulting in variance of perception of spatial fidelity. The main difference results from different output of linear and circular convolution usually implemeted in such processing. Particular variants are described, discussed and compared by subjective listening test of the positioned signals. Other aspects of implementation as artifact occurrence are alsodiscussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Rendering Moving Sound Source for Headphone-Based Virtual Acoustic Reality: Aspects of Signal Processing Implementation

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on aspects of implementation of moving virtual sound source in virtual auditory environment. Rendering of dynamic source based on use of Head-Related Transfer Function is achieved by application of filtering with varying impulse response of the filter. This algorithm may be in its essence implemented by several methods, where each approach provides slightly different output signal resulting in variance of perception of spatial fidelity. The main difference results from different output of linear and circular convolution usually implemeted in such processing. Particular variants are described, discussed and compared by subjective listening test of the positioned signals. Other aspects of implementation as artifact occurrence are alsodiscussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JA - Elektronika a optoelektronika, elektrotechnika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    19th International Conference on Applied Electronics 2014

  • ISBN

    978-80-261-0276-2

  • ISSN

    1803-7232

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    271-276

  • Název nakladatele

    University of West Bohemia

  • Místo vydání

    Pilsen

  • Místo konání akce

    Pilsen

  • Datum konání akce

    9. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku