Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Řízení provozního větrání tunelu Blanka

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00221971" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00221971 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21720/14:00221971

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Řízení provozního větrání tunelu Blanka

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tunelový komplex Blanka se po svém dokončení stane se svojí délkou téměř 5,5 km nejdelším městským tunelem ve střední Evropě a nejdelším silničním tunelem v České republice. Článek popisuje návrh a implementaci algoritmů provozního větrání budovaného tunelového komplexu Blanka, který je součástí severozápadní části Městského okruhu v Praze. Algoritmy řízení jsou navrženy na základě fyzikálních modelů dopravy, proudění vzduchu a zplodin s ohledem na kvalitu vnitřního i vnějšího prostředí tunelu. Navíc jekladen důraz na snížení spotřeby elektrické energie.

  • Název v anglickém jazyce

    Control of Operational Ventilation in the Blanka Tunnel

  • Popis výsledku anglicky

    The Blanka tunnel will be after finishing the longest city tunnel in Central Europe and the longest road tunnel in the Czech Republic. This paper describes a design and an implementation od a control system of the operational ventilation in the Blanka tunnel, which is the northwest part of the Prague City Ring. The control algorithms are based on mathematical models of traffic, airflow and exhaust fumes. The implemented algorithms control ventilation system to fulfill emission limits inside the tunnel and minimize exhaust fumes from the tunnel junctions with minimal amount of energy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BC - Teorie a systémy řízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0091" target="_blank" >ED2.1.00/03.0091: Univerzitní centrum energeticky efektivních budov (UCEEB)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Simulace budov a techniky prostředí 2014 - sborník 8. konference IBPSA-CZ

  • ISBN

    978-80-260-7209-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    119-126

  • Název nakladatele

    IBPSA-CZ

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    6. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku