Bicycle Route Planning with Route Choice Preferences
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F14%3A00223888" target="_blank" >RIV/68407700:21230/14:00223888 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-419-0-1149" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-419-0-1149</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.3233/978-1-61499-419-0-1149" target="_blank" >10.3233/978-1-61499-419-0-1149</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Bicycle Route Planning with Route Choice Preferences
Popis výsledku v původním jazyce
Bicycle route planning is a challenging problem because of the diverse set of factors considered by cyclists in choosing their cycling routes. We provide a solution to this problem based on a formal model expressive enough to represent transport networkfeatures and cyclists? preferences grounded in the studies of real-world bicycle route choice behaviour. Our solution employs the A* algorithm together with vectors of cost and heuristic functions ? able to optimise routes for travel time, comfort, quietness, and flatness.We have implemented, practically deployed and experimentally evaluated our solution in the challenging setting of the city of Prague. The experiments confirmed that the planner is able to return high-quality plans in less than 250 milliseconds per query.
Název v anglickém jazyce
Bicycle Route Planning with Route Choice Preferences
Popis výsledku anglicky
Bicycle route planning is a challenging problem because of the diverse set of factors considered by cyclists in choosing their cycling routes. We provide a solution to this problem based on a formal model expressive enough to represent transport networkfeatures and cyclists? preferences grounded in the studies of real-world bicycle route choice behaviour. Our solution employs the A* algorithm together with vectors of cost and heuristic functions ? able to optimise routes for travel time, comfort, quietness, and flatness.We have implemented, practically deployed and experimentally evaluated our solution in the challenging setting of the city of Prague. The experiments confirmed that the planner is able to return high-quality plans in less than 250 milliseconds per query.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JC - Počítačový hardware a software
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/7E12065" target="_blank" >7E12065: SUstainable and PERsuasive Human Users moBility in future cities</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Prestigious Applications of Intelligent Systems
ISBN
978-1-61499-418-3
ISSN
0922-6389
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1149-1154
Název nakladatele
IOS Press
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
18. 8. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000349444700255