Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Online Monte Carlo Counterfactual Regret Minimization for Search in Imperfect Information Games

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00235272" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00235272 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2772887" target="_blank" >http://dl.acm.org/citation.cfm?id=2772887</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Online Monte Carlo Counterfactual Regret Minimization for Search in Imperfect Information Games

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Online search in games has been a core interest of artificial intelligence. Search in imperfect information games (e.g., Poker, Bridge, Skat) is particularly challenging due to the complexities introduced by hidden information. In this paper, we presentOnline Outcome Sampling, an online search variant of Monte Carlo Counterfactual Regret Minimization, which preserves its convergence to Nash equilibrium. We show that OOS can overcome the problem of non-locality encountered by previous search algorithmsand perform well against its worst-case opponents. We show that exploitability of the strategies played by OOS decreases as the amount of search time increases, and that preexisting Information Set Monte Carlo tree search (ISMCTS) can get more exploitable over time. In head-to-head play, OOS outperforms ISMCTS in games where non-locality plays a significant role, given a sufficient computation time per move.

  • Název v anglickém jazyce

    Online Monte Carlo Counterfactual Regret Minimization for Search in Imperfect Information Games

  • Popis výsledku anglicky

    Online search in games has been a core interest of artificial intelligence. Search in imperfect information games (e.g., Poker, Bridge, Skat) is particularly challenging due to the complexities introduced by hidden information. In this paper, we presentOnline Outcome Sampling, an online search variant of Monte Carlo Counterfactual Regret Minimization, which preserves its convergence to Nash equilibrium. We show that OOS can overcome the problem of non-locality encountered by previous search algorithmsand perform well against its worst-case opponents. We show that exploitability of the strategies played by OOS decreases as the amount of search time increases, and that preexisting Information Set Monte Carlo tree search (ISMCTS) can get more exploitable over time. In head-to-head play, OOS outperforms ISMCTS in games where non-locality plays a significant role, given a sufficient computation time per move.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP202%2F12%2F2054" target="_blank" >GAP202/12/2054: Bezpečnostní hry v extenzivní formě</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Autonomous Agents and Multiagent Systems

  • ISBN

    978-1-4503-3771-7

  • ISSN

    1548-8403

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    27-36

  • Název nakladatele

    IFAAMAS

  • Místo vydání

    County of Richland

  • Místo konání akce

    Istanbul

  • Datum konání akce

    4. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku