Bi-objective maritime route planning in pirate-infested waters
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00236620" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00236620 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://repository.am.szczecin.pl/handle/123456789/770" target="_blank" >http://repository.am.szczecin.pl/handle/123456789/770</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17402/046" target="_blank" >10.17402/046</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Bi-objective maritime route planning in pirate-infested waters
Popis výsledku v původním jazyce
Contemporary maritime shipping is subject to a large number of constraints given by tight shipping schedules and very low margins. Additionally, problematic areas with increased security needs dynamically changing in time, combined with seasonal oceanographic and meteorological conditions pose a challenging voyage planning problem. In this work we present a risk-aware voyage planner taking into account spatio-temporal environmental conditions. The planner is based on a graph-based search algorithm A*. We discretize the required area into a graph, we store various layers of information into the edges of the graph (such as risk and weather conditions) in a form of numeric weights and we define a bi-objective planning problem with a tradeoff between security and duration of the voyage. The nature of the algorithm guarantees a complete and optimal solution in a form of an optimized voyage with respect to the criterion function composed of the two weighted components, i.e, duration and secu
Název v anglickém jazyce
Bi-objective maritime route planning in pirate-infested waters
Popis výsledku anglicky
Contemporary maritime shipping is subject to a large number of constraints given by tight shipping schedules and very low margins. Additionally, problematic areas with increased security needs dynamically changing in time, combined with seasonal oceanographic and meteorological conditions pose a challenging voyage planning problem. In this work we present a risk-aware voyage planner taking into account spatio-temporal environmental conditions. The planner is based on a graph-based search algorithm A*. We discretize the required area into a graph, we store various layers of information into the edges of the graph (such as risk and weather conditions) in a form of numeric weights and we define a bi-objective planning problem with a tradeoff between security and duration of the voyage. The nature of the algorithm guarantees a complete and optimal solution in a form of an optimized voyage with respect to the criterion function composed of the two weighted components, i.e, duration and secu
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP13-18316P" target="_blank" >GP13-18316P: Samo-organizující se sítě v robotických úlohách plánování cesty přes více cílů</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Scientific Journals of the Maritime University of Szczecin
ISSN
2392-0378
e-ISSN
—
Svazek periodika
43
Číslo periodika v rámci svazku
115
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
115-124
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—