Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bi-objective maritime route planning in pirate-infested waters

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00236620" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00236620 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://repository.am.szczecin.pl/handle/123456789/770" target="_blank" >http://repository.am.szczecin.pl/handle/123456789/770</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17402/046" target="_blank" >10.17402/046</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Bi-objective maritime route planning in pirate-infested waters

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Contemporary maritime shipping is subject to a large number of constraints given by tight shipping schedules and very low margins. Additionally, problematic areas with increased security needs dynamically changing in time, combined with seasonal oceanographic and meteorological conditions pose a challenging voyage planning problem. In this work we present a risk-aware voyage planner taking into account spatio-temporal environmental conditions. The planner is based on a graph-based search algorithm A*. We discretize the required area into a graph, we store various layers of information into the edges of the graph (such as risk and weather conditions) in a form of numeric weights and we define a bi-objective planning problem with a tradeoff between security and duration of the voyage. The nature of the algorithm guarantees a complete and optimal solution in a form of an optimized voyage with respect to the criterion function composed of the two weighted components, i.e, duration and secu

  • Název v anglickém jazyce

    Bi-objective maritime route planning in pirate-infested waters

  • Popis výsledku anglicky

    Contemporary maritime shipping is subject to a large number of constraints given by tight shipping schedules and very low margins. Additionally, problematic areas with increased security needs dynamically changing in time, combined with seasonal oceanographic and meteorological conditions pose a challenging voyage planning problem. In this work we present a risk-aware voyage planner taking into account spatio-temporal environmental conditions. The planner is based on a graph-based search algorithm A*. We discretize the required area into a graph, we store various layers of information into the edges of the graph (such as risk and weather conditions) in a form of numeric weights and we define a bi-objective planning problem with a tradeoff between security and duration of the voyage. The nature of the algorithm guarantees a complete and optimal solution in a form of an optimized voyage with respect to the criterion function composed of the two weighted components, i.e, duration and secu

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP13-18316P" target="_blank" >GP13-18316P: Samo-organizující se sítě v robotických úlohách plánování cesty přes více cílů</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Scientific Journals of the Maritime University of Szczecin

  • ISSN

    2392-0378

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    43

  • Číslo periodika v rámci svazku

    115

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    115-124

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus