Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Assistive technologies in biomedical engineering education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F15%3A00241586" target="_blank" >RIV/68407700:21230/15:00241586 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-19387-8_403" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-19387-8_403</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-19387-8_403" target="_blank" >10.1007/978-3-319-19387-8_403</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Assistive technologies in biomedical engineering education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper focuses on the topic of assistive technologies in the frame of biomedical engineering education. In general, there are quite interesting research projects in assistive technologies and ambient assisted living. However, it seems that proper understanding and education in this complex area is still insufficient. It is definitely broader than biomedical or clinical engineering, since it touches not only health state of a person, but also his/her social status, inclusion in the society, etc. At the same time, this area is attractive and challenging for students, in particular as part of the project based education and also application oriented education. Since universities support education of students with special needs, we see this fact as a great opportunity for inviting them as participants in the student project teams. We show that direct involvement of these students in development of new project topics and research in assistive technologies is useful and advantageous. Spri

  • Název v anglickém jazyce

    Assistive technologies in biomedical engineering education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on the topic of assistive technologies in the frame of biomedical engineering education. In general, there are quite interesting research projects in assistive technologies and ambient assisted living. However, it seems that proper understanding and education in this complex area is still insufficient. It is definitely broader than biomedical or clinical engineering, since it touches not only health state of a person, but also his/her social status, inclusion in the society, etc. At the same time, this area is attractive and challenging for students, in particular as part of the project based education and also application oriented education. Since universities support education of students with special needs, we see this fact as a great opportunity for inviting them as participants in the student project teams. We show that direct involvement of these students in development of new project topics and research in assistive technologies is useful and advantageous. Spri

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JC - Počítačový hardware a software

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    World Congress on Medical Physics and Biomedical Engineering, June 7-12, 2015, Toronto, Canada

  • ISBN

    978-3-319-19387-8

  • ISSN

    1680-0737

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1656-1659

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing AG

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Toronto, Canada

  • Datum konání akce

    7. 6. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku