Robust numerical approach to steady-state calibration of mean-value models
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00242976" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00242976 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.conengprac.2016.04.009" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.conengprac.2016.04.009</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.conengprac.2016.04.009" target="_blank" >10.1016/j.conengprac.2016.04.009</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Robust numerical approach to steady-state calibration of mean-value models
Popis výsledku v původním jazyce
A numerically robust approach to steady-state calibration of nonlinear dynamic models is presented. The approach is based on explicit formulation of the constraints on validity of internal model signals by set of inequalities. The constrained optimization with feasible iterates guarantees that the model will never be evaluated with invalid internal signals. This overcomes numerical difficulties often encountered when dealing with highly nonlinear models. Because the approach uses a large number of slack variables, distributed least squares algorithm is proposed. The robustness of this approach is demonstrated on a steady-state calibration of turbocharged diesel engine model starting from grossly inaccurate initial estimates.
Název v anglickém jazyce
Robust numerical approach to steady-state calibration of mean-value models
Popis výsledku anglicky
A numerically robust approach to steady-state calibration of nonlinear dynamic models is presented. The approach is based on explicit formulation of the constraints on validity of internal model signals by set of inequalities. The constrained optimization with feasible iterates guarantees that the model will never be evaluated with invalid internal signals. This overcomes numerical difficulties often encountered when dealing with highly nonlinear models. Because the approach uses a large number of slack variables, distributed least squares algorithm is proposed. The robustness of this approach is demonstrated on a steady-state calibration of turbocharged diesel engine model starting from grossly inaccurate initial estimates.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GAP103%2F11%2F1353" target="_blank" >GAP103/11/1353: Odhad stavu dynamických stochastických systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Control Engineering Practice
ISSN
0967-0661
e-ISSN
1873-6939
Svazek periodika
61
Číslo periodika v rámci svazku
April
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
186-197
Kód UT WoS článku
000399628600017
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84975749090