Crowdsourcing of Accessibility Attributes on Sidewalk-Based Geodatabase
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00314525" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00314525 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-68059-0_46" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-68059-0_46</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-68059-0_46" target="_blank" >10.1007/978-3-319-68059-0_46</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Crowdsourcing of Accessibility Attributes on Sidewalk-Based Geodatabase
Popis výsledku v původním jazyce
Although the issue of limited mobility affects a large portion of the population, current navigation systems working with roadway-based geodatabases are designed primarily for cars and therefore cannot efficiently help. Usage of the professionally created sidewalk-based geodatabase is a solution. However, the professional geographical “on-site reconnaissance” is labor demanding. In this poster, we report on results of preliminary research focused on a design of the gamified collection of accessibility attributes by non-expert crowd, which will reduce the data collection cost. Preliminary results suggest the feasibility of the approach supported by a proper guidance of non-experts and creativity of achieving precise measurements.
Název v anglickém jazyce
Crowdsourcing of Accessibility Attributes on Sidewalk-Based Geodatabase
Popis výsledku anglicky
Although the issue of limited mobility affects a large portion of the population, current navigation systems working with roadway-based geodatabases are designed primarily for cars and therefore cannot efficiently help. Usage of the professionally created sidewalk-based geodatabase is a solution. However, the professional geographical “on-site reconnaissance” is labor demanding. In this poster, we report on results of preliminary research focused on a design of the gamified collection of accessibility attributes by non-expert crowd, which will reduce the data collection cost. Preliminary results suggest the feasibility of the approach supported by a proper guidance of non-experts and creativity of achieving precise measurements.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Human-Computer Interaction – INTERACT 2017
ISBN
978-3-319-68058-3
ISSN
—
e-ISSN
1611-3349
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
436-440
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Wien
Místo konání akce
Mumbai
Datum konání akce
25. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000449966200046