Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Design and optimization of switched reluctance motor for electrical vehicles

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00315403" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00315403 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/epdf/10.1007/s00202-017-0621-4?author_access_token=6d9SKE4Wfla6fFFUjZhBKve4RwlQNchNByi7wbcMAY60hmnBkapa9myJvFqRQx736DDpfn1sVLIDsu4k4gyBumLUjLEJhmUatlINCPpeCk4oAAatlkRYu5HEHt-gMMTKX97A-9aCJltKZifc4xwgsQ%3D%3D" target="_blank" >https://link.springer.com/epdf/10.1007/s00202-017-0621-4?author_access_token=6d9SKE4Wfla6fFFUjZhBKve4RwlQNchNByi7wbcMAY60hmnBkapa9myJvFqRQx736DDpfn1sVLIDsu4k4gyBumLUjLEJhmUatlINCPpeCk4oAAatlkRYu5HEHt-gMMTKX97A-9aCJltKZifc4xwgsQ%3D%3D</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/s00202-017-0621-4" target="_blank" >10.1007/s00202-017-0621-4</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design and optimization of switched reluctance motor for electrical vehicles

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with replacement of an existing DC motor by an optimized switched reluctance motor (SRM) for an automotive application, specially for electrical vehicles. The SRM was designed by means of 2D and 3D software based on finite element method and independently designed by a new optimization procedure. The input parameters were taken into account on requirements for a real electrical vehicle, e.g., maximum torque, acceleration and power at different speeds. The designed and subsequently optimized motor was constructed, and the static nonlinear and dynamic performances and parameters were measured and compared with the calculated ones.

  • Název v anglickém jazyce

    Design and optimization of switched reluctance motor for electrical vehicles

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with replacement of an existing DC motor by an optimized switched reluctance motor (SRM) for an automotive application, specially for electrical vehicles. The SRM was designed by means of 2D and 3D software based on finite element method and independently designed by a new optimization procedure. The input parameters were taken into account on requirements for a real electrical vehicle, e.g., maximum torque, acceleration and power at different speeds. The designed and subsequently optimized motor was constructed, and the static nonlinear and dynamic performances and parameters were measured and compared with the calculated ones.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Electrical Engineering

  • ISSN

    0948-7921

  • e-ISSN

    1432-0487

  • Svazek periodika

    99

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1393-1401

  • Kód UT WoS článku

    000415972700025

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85025820734