Design and optimization of switched reluctance motor for electrical vehicles
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00315403" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00315403 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/epdf/10.1007/s00202-017-0621-4?author_access_token=6d9SKE4Wfla6fFFUjZhBKve4RwlQNchNByi7wbcMAY60hmnBkapa9myJvFqRQx736DDpfn1sVLIDsu4k4gyBumLUjLEJhmUatlINCPpeCk4oAAatlkRYu5HEHt-gMMTKX97A-9aCJltKZifc4xwgsQ%3D%3D" target="_blank" >https://link.springer.com/epdf/10.1007/s00202-017-0621-4?author_access_token=6d9SKE4Wfla6fFFUjZhBKve4RwlQNchNByi7wbcMAY60hmnBkapa9myJvFqRQx736DDpfn1sVLIDsu4k4gyBumLUjLEJhmUatlINCPpeCk4oAAatlkRYu5HEHt-gMMTKX97A-9aCJltKZifc4xwgsQ%3D%3D</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s00202-017-0621-4" target="_blank" >10.1007/s00202-017-0621-4</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Design and optimization of switched reluctance motor for electrical vehicles
Popis výsledku v původním jazyce
This paper deals with replacement of an existing DC motor by an optimized switched reluctance motor (SRM) for an automotive application, specially for electrical vehicles. The SRM was designed by means of 2D and 3D software based on finite element method and independently designed by a new optimization procedure. The input parameters were taken into account on requirements for a real electrical vehicle, e.g., maximum torque, acceleration and power at different speeds. The designed and subsequently optimized motor was constructed, and the static nonlinear and dynamic performances and parameters were measured and compared with the calculated ones.
Název v anglickém jazyce
Design and optimization of switched reluctance motor for electrical vehicles
Popis výsledku anglicky
This paper deals with replacement of an existing DC motor by an optimized switched reluctance motor (SRM) for an automotive application, specially for electrical vehicles. The SRM was designed by means of 2D and 3D software based on finite element method and independently designed by a new optimization procedure. The input parameters were taken into account on requirements for a real electrical vehicle, e.g., maximum torque, acceleration and power at different speeds. The designed and subsequently optimized motor was constructed, and the static nonlinear and dynamic performances and parameters were measured and compared with the calculated ones.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Electrical Engineering
ISSN
0948-7921
e-ISSN
1432-0487
Svazek periodika
99
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
1393-1401
Kód UT WoS článku
000415972700025
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85025820734