Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hospodářské dějiny a business history ve francouzské historiografii

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00316593" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00316593 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Hospodářské dějiny a business history ve francouzské historiografii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Francouzskou historiografii ovlivňuje od roku 1929 škola Annales (Ecole des Annales). Tehdejší její hlavní představitelé čerpali inspiraci od pozitivistické filozofie Auguste Comta a postupovali jinak než tzv. metodické školy, které ovlivňovaly historické obory na konci 19. století a na počátku 20. století. Škola Annales změnila přístup k historii. Její úspěch byl dán globálnějším pohledem na studovanou historickou problematiku a zejména budováním spolupráce a vazeb mezi inter či multioborovými pracovišti (mezi historiky, sociology, ekonomy, matematiky, geografy, antropology, psychology, etymology, statistiky, demografy, klimatology aj.). Své jméno škola získala podle časopisu, který vydávala, Annales d´histoire économique et sociale (v současnosti nese název Annales. Histoire, Sciences Sociales). Dosud školu Annales reprezentovali a utváří ji již čtyři generace významných historiků, podle nichž se formoval i mezinárodní historický výzkum – především v oboru hospodářských a sociálních dějin a business history (historie techniky..., ale nejen jich).

  • Název v anglickém jazyce

    Economic History and Business History in French Historiography

  • Popis výsledku anglicky

    Since 1929 French historiography has been influenced by the Annales School (École des Annales). Both the founders and the first generation (1929–1945) Annales are considered by Marc Bloch and Lucien Febvre. Its leading lights at that time drew their inspiration from Auguste Comte’s positivist philosophy and proceeded in a way different from the so-called methodic school that had affected the historical branches in the late 19th and early 20th centuries. Until 1945, the Annales School represented of edge branch of French historiography. After 1945, her leaders came to the top positions in universities (and especially in Paris) and began to point the whole of French historiography. It was only then that they became a real school. It was the Annales that had changed approach to history. Its achievements were based on its more global view of the historical issues under review and especially on its efforts to foster cooperation and links among interdisciplinary and multidisciplinary institutes (among historians, sociologists, economists, mathematicians, geographers, anthropologists, psy- chologists, etymologists, statisticians, demographers, climatologists etc.).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Český časopis historický

  • ISSN

    0862-6111

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    115

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    756-786

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus