Combined Magnetic Bearing - Magnetic Bearing Using Active and Passive Magnetic Fields
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F17%3A00318750" target="_blank" >RIV/68407700:21230/17:00318750 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Combined Magnetic Bearing - Magnetic Bearing Using Active and Passive Magnetic Fields
Popis výsledku v původním jazyce
This paper discusses development and rotor stabilization process of the combined magnetic bearing for high speed bearing-less motors. In the first part the paper deals with the various types of magnetic bearings, their characteristics, properties, and principles. The second part presents a detailed view of the combined magnetic bearing placed in the laboratory of the Department of Electric Drives and Traction FEE CTU in Prague. This part includes mathematical concept of the combined magnetic bearing, calculation of the magnetic circuit parameters and design of the 3-phase winding, determination of the force effects of the passive and active magnetic field. In the last part the paper deals with driving methods of the active magnetic field to stabilize the rotor. The computer simulation results and results of the measurements on the real stabilized combined magnetic bearing are presented.
Název v anglickém jazyce
Combined Magnetic Bearing - Magnetic Bearing Using Active and Passive Magnetic Fields
Popis výsledku anglicky
This paper discusses development and rotor stabilization process of the combined magnetic bearing for high speed bearing-less motors. In the first part the paper deals with the various types of magnetic bearings, their characteristics, properties, and principles. The second part presents a detailed view of the combined magnetic bearing placed in the laboratory of the Department of Electric Drives and Traction FEE CTU in Prague. This part includes mathematical concept of the combined magnetic bearing, calculation of the magnetic circuit parameters and design of the 3-phase winding, determination of the force effects of the passive and active magnetic field. In the last part the paper deals with driving methods of the active magnetic field to stabilize the rotor. The computer simulation results and results of the measurements on the real stabilized combined magnetic bearing are presented.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000103" target="_blank" >TE02000103: Centrum inteligentních pohonů a pokročilého řízení strojů (CIDAM)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Electrical Engineering
ISSN
1582-4594
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
RO - Rumunsko
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
24-27
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—