Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pruning Hypothesis Spaces Using Learned Domain Theories

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00320168" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00320168 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-78090-0_11" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-78090-0_11</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-78090-0_11" target="_blank" >10.1007/978-3-319-78090-0_11</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pruning Hypothesis Spaces Using Learned Domain Theories

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We present a method to prune hypothesis spaces in the con- text of inductive logic programming. The main strategy of our method consists in removing hypotheses that are equivalent to already consid- ered hypotheses. The distinguishing feature of our method is that we use learned domain theories to check for equivalence, in contrast to existing approaches which only prune isomorphic hypotheses. Specifically, we use such learned domain theories to saturate hypotheses and then check if these saturations are isomorphic. While conceptually simple, we exper- imentally show that the resulting pruning strategy can be surprisingly effective in reducing both computation time and memory consumption when searching for long clauses, compared to approaches that only con- sider isomorphism.

  • Název v anglickém jazyce

    Pruning Hypothesis Spaces Using Learned Domain Theories

  • Popis výsledku anglicky

    We present a method to prune hypothesis spaces in the con- text of inductive logic programming. The main strategy of our method consists in removing hypotheses that are equivalent to already consid- ered hypotheses. The distinguishing feature of our method is that we use learned domain theories to check for equivalence, in contrast to existing approaches which only prune isomorphic hypotheses. Specifically, we use such learned domain theories to saturate hypotheses and then check if these saturations are isomorphic. While conceptually simple, we exper- imentally show that the resulting pruning strategy can be surprisingly effective in reducing both computation time and memory consumption when searching for long clauses, compared to approaches that only con- sider isomorphism.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-26999S" target="_blank" >GA17-26999S: Hluboké relační učení</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Inductive Logic Programming 2017

  • ISBN

    978-3-319-78089-4

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    152-168

  • Název nakladatele

    Springer International Publishing

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Orléans

  • Datum konání akce

    4. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku