Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Low Bit-rate Coded Speech Intelligibility Tested with Parallel Task

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00321680" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00321680 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.ingentaconnect.com/contentone/dav/aaua/2018/00000104/00000004/art00013" target="_blank" >http://www.ingentaconnect.com/contentone/dav/aaua/2018/00000104/00000004/art00013</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3813/AAA.919207" target="_blank" >10.3813/AAA.919207</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Low Bit-rate Coded Speech Intelligibility Tested with Parallel Task

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A speech intelligibility test in realistic environments has been designed and performed deploying 51 subjects. A single set of speech samples distorted by various background noises and low bit-rate coding techniques has been used - without and with additional (parallel) psychomotor tasks. The addition of psychomotor tasks to the test simulates realistic environments. The differences in intelligibility test results between standard laboratory and parallel task test methodology were identified. Overall, the intelligibility of regular tests was mainly higher than for tests with a parallel task. Intelligibility results of certain samples have been found counterintuitive, which is possibly explained by a different mode of thinking under parallel task conditions.

  • Název v anglickém jazyce

    Low Bit-rate Coded Speech Intelligibility Tested with Parallel Task

  • Popis výsledku anglicky

    A speech intelligibility test in realistic environments has been designed and performed deploying 51 subjects. A single set of speech samples distorted by various background noises and low bit-rate coding techniques has been used - without and with additional (parallel) psychomotor tasks. The addition of psychomotor tasks to the test simulates realistic environments. The differences in intelligibility test results between standard laboratory and parallel task test methodology were identified. Overall, the intelligibility of regular tests was mainly higher than for tests with a parallel task. Intelligibility results of certain samples have been found counterintuitive, which is possibly explained by a different mode of thinking under parallel task conditions.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20202 - Communication engineering and systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACTA ACUSTICA UNITED WITH ACUSTICA

  • ISSN

    1610-1928

  • e-ISSN

    1861-9959

  • Svazek periodika

    104

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    678-684

  • Kód UT WoS článku

    000439570100012

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85051329509