Single shunt phase current reconstruction for Sliding Mode Control algorithm driven PMSM
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00322212" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00322212 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8395947/" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8395947/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EPE.2018.8395947" target="_blank" >10.1109/EPE.2018.8395947</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Single shunt phase current reconstruction for Sliding Mode Control algorithm driven PMSM
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a method to obtain phase currents of the Permanent Magnet Synchronous Motor (PMSM) fed by three phase bridge converter equipped with single shunt resistor measuring the DC-link current in case the motor is driven by the Sliding Mode Control (SMC) algorithm running at high switching frequency. This method was successfully tested and the measured results are included. The main benefit of the presented design is the cost reduction of small to medium power drives utilizing the modern high efficient motor with simple converter not depending on motor parameters due to the Sliding mode control. This method brings accurate results at high frequency switching application used for motors with small phase inductance.
Název v anglickém jazyce
Single shunt phase current reconstruction for Sliding Mode Control algorithm driven PMSM
Popis výsledku anglicky
This paper presents a method to obtain phase currents of the Permanent Magnet Synchronous Motor (PMSM) fed by three phase bridge converter equipped with single shunt resistor measuring the DC-link current in case the motor is driven by the Sliding Mode Control (SMC) algorithm running at high switching frequency. This method was successfully tested and the measured results are included. The main benefit of the presented design is the cost reduction of small to medium power drives utilizing the modern high efficient motor with simple converter not depending on motor parameters due to the Sliding mode control. This method brings accurate results at high frequency switching application used for motors with small phase inductance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE02000103" target="_blank" >TE02000103: Centrum inteligentních pohonů a pokročilého řízení strojů (CIDAM)</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2018 19th International Scientific Conference on Electric Power Engineering (EPE)
ISBN
978-1-5386-4612-0
ISSN
—
e-ISSN
2376-5631
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Czech Section of the IEEE VUT
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
16. 5. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000439649500046