ToonSynth: Example-Based Synthesis of Hand-Colored Cartoon Animations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00322411" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00322411 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dcgi.felk.cvut.cz/home/sykorad/toonsynth.html" target="_blank" >http://dcgi.felk.cvut.cz/home/sykorad/toonsynth.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1145/3197517.3201326" target="_blank" >10.1145/3197517.3201326</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
ToonSynth: Example-Based Synthesis of Hand-Colored Cartoon Animations
Popis výsledku v původním jazyce
We present a new example-based approach for synthesizing hand-colored cartoon animations. Our method produces results that preserve the specific visual appearance and stylized motion of manually authored animations without requiring artists to draw every frame from scratch. In our framework, the artist first stylizes a limited set of known source skeletal animations from which we extract a style-aware puppet that encodes the appearance and motion characteristics of the artwork. Given a new target skeletal motion, our method automatically transfers the style from the source examples to create a hand-colored target animation. Compared to previous work, our technique is the first to preserve both the detailed visual appearance and stylized motion of the original hand-drawn content. Our approach has numerous practical applications including traditional animation production and content creation for games.
Název v anglickém jazyce
ToonSynth: Example-Based Synthesis of Hand-Colored Cartoon Animations
Popis výsledku anglicky
We present a new example-based approach for synthesizing hand-colored cartoon animations. Our method produces results that preserve the specific visual appearance and stylized motion of manually authored animations without requiring artists to draw every frame from scratch. In our framework, the artist first stylizes a limited set of known source skeletal animations from which we extract a style-aware puppet that encodes the appearance and motion characteristics of the artwork. Given a new target skeletal motion, our method automatically transfers the style from the source examples to create a hand-colored target animation. Compared to previous work, our technique is the first to preserve both the detailed visual appearance and stylized motion of the original hand-drawn content. Our approach has numerous practical applications including traditional animation production and content creation for games.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020415" target="_blank" >TE01020415: Centrum kompetence ve zpracování vizuálních informací (V3C - Visual Computing Competence Center)</a><br>
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACM Transactions on Graphics (TOG)
ISSN
0730-0301
e-ISSN
1557-7368
Svazek periodika
37
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000448185000128
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85056618438