Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Method for Torsional Vibrations Detection of Locomotive Wheelset Based on UKF

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00323076" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00323076 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/EPEPEMC.2018.8521976" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/EPEPEMC.2018.8521976</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/EPEPEMC.2018.8521976" target="_blank" >10.1109/EPEPEMC.2018.8521976</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Method for Torsional Vibrations Detection of Locomotive Wheelset Based on UKF

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Torsional vibrations that occur between masses in mechanical systems are undesirable and should be limited. The torsional vibrations are limited in many industrial applications by a control of a dynamic electric drive. However, the torsional vibrations which occur in locomotives axles are different because the vibrations emergence mainly depends on an adhesion conditions change or external sources that are present on the track. The paper presents a method for the torsional vibrations detection and suppression. The detection method is based on an unscented Kalman filter that is simultaneously used as a part of the slip controller that can limit the torsional vibrations besides wheels slip control that is the primary purpose of the slip controller. The method verification is made on the simulations.

  • Název v anglickém jazyce

    Method for Torsional Vibrations Detection of Locomotive Wheelset Based on UKF

  • Popis výsledku anglicky

    Torsional vibrations that occur between masses in mechanical systems are undesirable and should be limited. The torsional vibrations are limited in many industrial applications by a control of a dynamic electric drive. However, the torsional vibrations which occur in locomotives axles are different because the vibrations emergence mainly depends on an adhesion conditions change or external sources that are present on the track. The paper presents a method for the torsional vibrations detection and suppression. The detection method is based on an unscented Kalman filter that is simultaneously used as a part of the slip controller that can limit the torsional vibrations besides wheels slip control that is the primary purpose of the slip controller. The method verification is made on the simulations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    18th International Conference on Power Electronics and Motion Control

  • ISBN

    978-1-5386-4198-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    262-267

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway, NJ

  • Místo konání akce

    Budapešť

  • Datum konání akce

    26. 8. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000462062900040