Method for Torsional Vibrations Detection of Locomotive Wheelset Based on UKF
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00323076" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00323076 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EPEPEMC.2018.8521976" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/EPEPEMC.2018.8521976</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EPEPEMC.2018.8521976" target="_blank" >10.1109/EPEPEMC.2018.8521976</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Method for Torsional Vibrations Detection of Locomotive Wheelset Based on UKF
Popis výsledku v původním jazyce
Torsional vibrations that occur between masses in mechanical systems are undesirable and should be limited. The torsional vibrations are limited in many industrial applications by a control of a dynamic electric drive. However, the torsional vibrations which occur in locomotives axles are different because the vibrations emergence mainly depends on an adhesion conditions change or external sources that are present on the track. The paper presents a method for the torsional vibrations detection and suppression. The detection method is based on an unscented Kalman filter that is simultaneously used as a part of the slip controller that can limit the torsional vibrations besides wheels slip control that is the primary purpose of the slip controller. The method verification is made on the simulations.
Název v anglickém jazyce
Method for Torsional Vibrations Detection of Locomotive Wheelset Based on UKF
Popis výsledku anglicky
Torsional vibrations that occur between masses in mechanical systems are undesirable and should be limited. The torsional vibrations are limited in many industrial applications by a control of a dynamic electric drive. However, the torsional vibrations which occur in locomotives axles are different because the vibrations emergence mainly depends on an adhesion conditions change or external sources that are present on the track. The paper presents a method for the torsional vibrations detection and suppression. The detection method is based on an unscented Kalman filter that is simultaneously used as a part of the slip controller that can limit the torsional vibrations besides wheels slip control that is the primary purpose of the slip controller. The method verification is made on the simulations.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
18th International Conference on Power Electronics and Motion Control
ISBN
978-1-5386-4198-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
262-267
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway, NJ
Místo konání akce
Budapešť
Datum konání akce
26. 8. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000462062900040