CTU CAN FD Core integration to Zynq-7000 system
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F18%3A00327258" target="_blank" >RIV/68407700:21230/18:00327258 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://gitlab.fel.cvut.cz/canbus/zynq/zynq-can-sja1000-top" target="_blank" >https://gitlab.fel.cvut.cz/canbus/zynq/zynq-can-sja1000-top</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
CTU CAN FD Core integration to Zynq-7000 system
Popis výsledku v původním jazyce
The result of the project are FPGA design, associated Linux driver and automated testing and continuous integration environment which includes multiple CTU CAN FD cores. The project has been initiated on demand of one big carmaker which needs to connect their additional control units into a vehicle communication system. The result of the analysis showed that initially considered Bosch IP core would not fit in required count into the design and that they need an optimized solution. Also, availability of IP core has been problematic for custom FPGA design. Except for the original design of the solution integration existing components, significant effort has been invested in redesigning many units of original CTU CAN FD core. Almost 200 problems have been solved and more than 1500 updates have been done on existing components. The solution is expected to be used in smaller (1000+) specialized series of produced cars.
Název v anglickém jazyce
CTU CAN FD Core integration to Zynq-7000 system
Popis výsledku anglicky
The result of the project are FPGA design, associated Linux driver and automated testing and continuous integration environment which includes multiple CTU CAN FD cores. The project has been initiated on demand of one big carmaker which needs to connect their additional control units into a vehicle communication system. The result of the analysis showed that initially considered Bosch IP core would not fit in required count into the design and that they need an optimized solution. Also, availability of IP core has been problematic for custom FPGA design. Except for the original design of the solution integration existing components, significant effort has been invested in redesigning many units of original CTU CAN FD core. Almost 200 problems have been solved and more than 1500 updates have been done on existing components. The solution is expected to be used in smaller (1000+) specialized series of produced cars.
Klasifikace
Druh
G<sub>prot</sub> - Prototyp
CEP obor
—
OECD FORD obor
20202 - Communication engineering and systems
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
CAN FD IP
Číselná identifikace
CTU CAN FD Core on Zynq-7000
Technické parametry
Hospodářská smlouva HS:13135/830/8301802C000 (CAN FD Open Cores Support Linux Kernel Based Systems). Práce na projektu prochází při začlenění každé vývojoví změny sadou testů jak vlastního CAN FD jádra (https://gitlab.fel.cvut.cz/canbus/ctucanfd_ip_core/pipelines) tak integrace na Zynq-7000 (https://gitlab.fel.cvut.cz/canbus/zynq/zynq-can-sja1000-top/pipelines). Projekt byl ve stabilní verzi předaný průmyslovému partnerovi a je používán v zahraničí. Počítá se s navazující certifikací.
Ekonomické parametry
Objednavatel za vývoj a zveřejnění projektu pod otevřenou licencí zaplatil v rámci příslušné vývojové fáze projektu 400 tisíc Kč.
Kategorie aplik. výsledku dle nákladů
—
IČO vlastníka výsledku
68407700
Název vlastníka
katedra řídicí techniky
Stát vlastníka
CZ - Česká republika
Druh možnosti využití
P - Využití výsledku jiným subjektem je v některých případech možné bez nabytí licence
Požadavek na licenční poplatek
N - Poskytovatel licence na výsledek nepožaduje licenční poplatek
Adresa www stránky s výsledkem
https://gitlab.fel.cvut.cz/canbus/zynq/zynq-can-sja1000-top