Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Introduction of Driving Envelope and Full-Time-Full-Authority Control for Vehicle Stabilization Systems

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00332488" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00332488 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/PC.2019.8815305" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/PC.2019.8815305</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/PC.2019.8815305" target="_blank" >10.1109/PC.2019.8815305</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Introduction of Driving Envelope and Full-Time-Full-Authority Control for Vehicle Stabilization Systems

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper introduces the idea of the full-time-fullauthority control, known from the flight control field, for the automotive industry. Also, it provides a derivation of a nonlinear single-track vehicle model for an over-actuated car and introduces the vehicle states feasibility set, called here driving envelope, inspired by aircraft flight envelope, providing safe operation zone limits for a vehicle. As an addition, authors show proof based on vehicle dynamic physics, what practical pros can bring the usage of the steered rear axle together with the front axle.

  • Název v anglickém jazyce

    Introduction of Driving Envelope and Full-Time-Full-Authority Control for Vehicle Stabilization Systems

  • Popis výsledku anglicky

    This paper introduces the idea of the full-time-fullauthority control, known from the flight control field, for the automotive industry. Also, it provides a derivation of a nonlinear single-track vehicle model for an over-actuated car and introduces the vehicle states feasibility set, called here driving envelope, inspired by aircraft flight envelope, providing safe operation zone limits for a vehicle. As an addition, authors show proof based on vehicle dynamic physics, what practical pros can bring the usage of the steered rear axle together with the front axle.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-18424S" target="_blank" >GA19-18424S: Distribuované řízení formací vozidel a síťových systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 22nd International Conference on Process Control

  • ISBN

    978-1-7281-3758-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    173-178

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway, NJ

  • Místo konání akce

    Štrbské Pleso

  • Datum konání akce

    11. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000539039300031