Introduction of Driving Envelope and Full-Time-Full-Authority Control for Vehicle Stabilization Systems
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00332488" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00332488 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/PC.2019.8815305" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/PC.2019.8815305</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/PC.2019.8815305" target="_blank" >10.1109/PC.2019.8815305</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Introduction of Driving Envelope and Full-Time-Full-Authority Control for Vehicle Stabilization Systems
Popis výsledku v původním jazyce
This paper introduces the idea of the full-time-fullauthority control, known from the flight control field, for the automotive industry. Also, it provides a derivation of a nonlinear single-track vehicle model for an over-actuated car and introduces the vehicle states feasibility set, called here driving envelope, inspired by aircraft flight envelope, providing safe operation zone limits for a vehicle. As an addition, authors show proof based on vehicle dynamic physics, what practical pros can bring the usage of the steered rear axle together with the front axle.
Název v anglickém jazyce
Introduction of Driving Envelope and Full-Time-Full-Authority Control for Vehicle Stabilization Systems
Popis výsledku anglicky
This paper introduces the idea of the full-time-fullauthority control, known from the flight control field, for the automotive industry. Also, it provides a derivation of a nonlinear single-track vehicle model for an over-actuated car and introduces the vehicle states feasibility set, called here driving envelope, inspired by aircraft flight envelope, providing safe operation zone limits for a vehicle. As an addition, authors show proof based on vehicle dynamic physics, what practical pros can bring the usage of the steered rear axle together with the front axle.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA19-18424S" target="_blank" >GA19-18424S: Distribuované řízení formací vozidel a síťových systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 22nd International Conference on Process Control
ISBN
978-1-7281-3758-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
173-178
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway, NJ
Místo konání akce
Štrbské Pleso
Datum konání akce
11. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000539039300031