Identifikace a kompenzace zkreslení výstupního napětí střídače pro bezsenzorově řízený asynchronní motor
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00333307" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00333307 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Identifikace a kompenzace zkreslení výstupního napětí střídače pro bezsenzorově řízený asynchronní motor
Popis výsledku v původním jazyce
Jedna z možných a výpočetně poměrně nenáročných metod bezsenzorového vyhodnocování otáček asyn-chronního motoru je adaptivní systém s referenčním modelem (angl. Model Reference Adaptive System - MRAS) založený na rotorovém toku. V rámci této strategie jsou paralelně vyhodnocovány proudový a napě-ťový model asynchronního motoru. Stabilita a přesnost celého řízení se pak odvíjí od stability a přesnosti obou modelů. Do napěťového modelu vstupuje statorové napětí, které je však tvořené pulzy zkreslenými ochrannými mrtvými dobami a nelineárním chováním střídače. Tento článek představuje jednoduchou a snadno implementovatelnou metodu pro identifikaci a kompenzaci zkreslení ochrannými dobami a zpoždě-ným spínáním IGBT tranzistorů. Součástí článku jsou výsledky experimentálního ověření na 12kW motoru.
Název v anglickém jazyce
Identification and Compensation of Inverter Output Voltage Distortion for Sensorless Control of Induction Motor
Popis výsledku anglicky
One of the possible and computationally relatively inexpensive methods of sensorless evaluation of in-duction motor speed is the rotor flux model reference adaptive system (RFMRAS). In this strategy, the current and voltage models of the induction motor are evaluated in parallel. The stability and accuracy of the entire control then depend on the stability and accuracy of both models. The stator voltage required by the voltage model is generated by pulses that are distorted by the dead time and non-linear behavior of the inverter. This paper presents a simple and easy-to-implement method for identification and compensation of the inverter voltage distortion by the dead-times and delayed switching of IGBTs. The results are experimentally verified on a drive with 12 kW induction motor.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXXVI. CELOSTÁTNÍ KONFERENCE O ELEKTRICKÝCH POHONECH
ISBN
978-80-02-02860-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
Česká elektrotechnická společnost
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Plzeň
Datum konání akce
11. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—