Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Electric Vehicle Travel Planning with Lazy Evaluation of Recharging Times

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F19%3A00338088" target="_blank" >RIV/68407700:21230/19:00338088 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/SMC.2019.8913902" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/SMC.2019.8913902</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/SMC.2019.8913902" target="_blank" >10.1109/SMC.2019.8913902</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Electric Vehicle Travel Planning with Lazy Evaluation of Recharging Times

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The basic premise of existing route planning algorithms is that complete information required for computing optimum routes is available at the time of the search. With the increasing complexity of transport systems, such an assumption is no longer valid as transport service providers are not willing to disclose full information about certain aspects of their services for business sensitivity reasons. Therefore, new approaches capable of computing optimal routes while minimizing the required amount of information about the services are required. In this paper, we investigate the incomplete information route planning problem in the context of planning routes with charging for electric vehicles. We have formalized the problem as a resource-constrained shortest path problem with time-dependent edge costs; the costs are only partially known and their values can be obtained by querying external data sources. We propose an optimum algorithm solving this problem utilizing two interchanging phases built on a multi-objective A* algorithm. We evaluate the properties of the algorithm on a comprehensive suite of test scenarios based on real-world data and derive insights into the properties of this emerging route planning problem.

  • Název v anglickém jazyce

    Electric Vehicle Travel Planning with Lazy Evaluation of Recharging Times

  • Popis výsledku anglicky

    The basic premise of existing route planning algorithms is that complete information required for computing optimum routes is available at the time of the search. With the increasing complexity of transport systems, such an assumption is no longer valid as transport service providers are not willing to disclose full information about certain aspects of their services for business sensitivity reasons. Therefore, new approaches capable of computing optimal routes while minimizing the required amount of information about the services are required. In this paper, we investigate the incomplete information route planning problem in the context of planning routes with charging for electric vehicles. We have formalized the problem as a resource-constrained shortest path problem with time-dependent edge costs; the costs are only partially known and their values can be obtained by querying external data sources. We propose an optimum algorithm solving this problem utilizing two interchanging phases built on a multi-objective A* algorithm. We evaluate the properties of the algorithm on a comprehensive suite of test scenarios based on real-world data and derive insights into the properties of this emerging route planning problem.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2019 IEEE International Conference on Systems, Man and Cybernetics (SMC)

  • ISBN

    978-1-7281-4569-3

  • ISSN

    2577-1655

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    3168-3173

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Bari

  • Datum konání akce

    6. 10. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku