StyleProp: Real-time Example-based Stylization of 3D Models
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F20%3A00342746" target="_blank" >RIV/68407700:21230/20:00342746 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1111/cgf.14169" target="_blank" >https://doi.org/10.1111/cgf.14169</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1111/cgf.14169" target="_blank" >10.1111/cgf.14169</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
StyleProp: Real-time Example-based Stylization of 3D Models
Popis výsledku v původním jazyce
We present a novel approach to the real-time non-photorealistic rendering of 3D models in which a single hand-drawn exemplar specifies its appearance. We employ guided patch-based synthesis to achieve high visual quality as well as temporal coherence. However, unlike previous techniques that maintain consistency in one dimension (temporal domain), in our approach, multiple dimensions are taken into account to cover all degrees of freedom given by the available space of interactions (e.g., camera rotations). To enable interactive experience, we precalculate a sparse latent representation of the entire interaction space, which allows rendering of a stylized image in real-time, even on a mobile device. To the best of our knowledge, the proposed system is the first that enables interactive example-based stylization of 3D models with full temporal coherence in predefined interaction space.
Název v anglickém jazyce
StyleProp: Real-time Example-based Stylization of 3D Models
Popis výsledku anglicky
We present a novel approach to the real-time non-photorealistic rendering of 3D models in which a single hand-drawn exemplar specifies its appearance. We employ guided patch-based synthesis to achieve high visual quality as well as temporal coherence. However, unlike previous techniques that maintain consistency in one dimension (temporal domain), in our approach, multiple dimensions are taken into account to cover all degrees of freedom given by the available space of interactions (e.g., camera rotations). To enable interactive experience, we precalculate a sparse latent representation of the entire interaction space, which allows rendering of a stylized image in real-time, even on a mobile device. To the best of our knowledge, the proposed system is the first that enables interactive example-based stylization of 3D models with full temporal coherence in predefined interaction space.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EF16_019%2F0000765" target="_blank" >EF16_019/0000765: Výzkumné centrum informatiky</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
COMPUTER GRAPHICS FORUM
ISSN
0167-7055
e-ISSN
1467-8659
Svazek periodika
39
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
575-586
Kód UT WoS článku
000594502700049
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85096426775