Visually Assisted Anti-lock Braking System
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F20%3A00345498" target="_blank" >RIV/68407700:21230/20:00345498 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/IV47402.2020.9304807" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/IV47402.2020.9304807</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IV47402.2020.9304807" target="_blank" >10.1109/IV47402.2020.9304807</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Visually Assisted Anti-lock Braking System
Popis výsledku v původním jazyce
The concept of a visually-assisted anti-lock braking system (ABS) is presented. The road conditions in front of the vehicle are assessed in real time based on camera data. The surface type classification (tarmac, gravel, ice, etc.) and related road friction properties are provided to the braking control algorithm in order to adjust the vehicle response accordingly. The system was implemented and tested in simulations as well as on an instrumented sub-scale vehicle. Simulations and experimental results quantitatively demonstrate the benefits of the proposed system in critical maneuvers, such as emergency braking and collision avoidance.
Název v anglickém jazyce
Visually Assisted Anti-lock Braking System
Popis výsledku anglicky
The concept of a visually-assisted anti-lock braking system (ABS) is presented. The road conditions in front of the vehicle are assessed in real time based on camera data. The surface type classification (tarmac, gravel, ice, etc.) and related road friction properties are provided to the braking control algorithm in order to adjust the vehicle response accordingly. The system was implemented and tested in simulations as well as on an instrumented sub-scale vehicle. Simulations and experimental results quantitatively demonstrate the benefits of the proposed system in critical maneuvers, such as emergency braking and collision avoidance.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2020 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV)
ISBN
978-1-7281-6673-5
ISSN
1931-0587
e-ISSN
2642-7214
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
1219-1225
Název nakladatele
IEEE Industrial Electronics Society
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Las Vegas
Datum konání akce
19. 10. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—