Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Visually Assisted Anti-lock Braking System

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F20%3A00345498" target="_blank" >RIV/68407700:21230/20:00345498 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/IV47402.2020.9304807" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/IV47402.2020.9304807</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IV47402.2020.9304807" target="_blank" >10.1109/IV47402.2020.9304807</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Visually Assisted Anti-lock Braking System

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The concept of a visually-assisted anti-lock braking system (ABS) is presented. The road conditions in front of the vehicle are assessed in real time based on camera data. The surface type classification (tarmac, gravel, ice, etc.) and related road friction properties are provided to the braking control algorithm in order to adjust the vehicle response accordingly. The system was implemented and tested in simulations as well as on an instrumented sub-scale vehicle. Simulations and experimental results quantitatively demonstrate the benefits of the proposed system in critical maneuvers, such as emergency braking and collision avoidance.

  • Název v anglickém jazyce

    Visually Assisted Anti-lock Braking System

  • Popis výsledku anglicky

    The concept of a visually-assisted anti-lock braking system (ABS) is presented. The road conditions in front of the vehicle are assessed in real time based on camera data. The surface type classification (tarmac, gravel, ice, etc.) and related road friction properties are provided to the braking control algorithm in order to adjust the vehicle response accordingly. The system was implemented and tested in simulations as well as on an instrumented sub-scale vehicle. Simulations and experimental results quantitatively demonstrate the benefits of the proposed system in critical maneuvers, such as emergency braking and collision avoidance.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2020 IEEE Intelligent Vehicles Symposium (IV)

  • ISBN

    978-1-7281-6673-5

  • ISSN

    1931-0587

  • e-ISSN

    2642-7214

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1219-1225

  • Název nakladatele

    IEEE Industrial Electronics Society

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Las Vegas

  • Datum konání akce

    19. 10. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku