Optimum Flux Search Control on Induction Motor Drive with Predictive Torque Control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F20%3A00346443" target="_blank" >RIV/68407700:21230/20:00346443 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9269212" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9269212</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/EPE51172.2020.9269212" target="_blank" >10.1109/EPE51172.2020.9269212</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Optimum Flux Search Control on Induction Motor Drive with Predictive Torque Control
Popis výsledku v původním jazyce
This work deals with a real-time optimum flux search control (SC). The method is integrated into Predictive Torque Control (PTC) of induction motor drive (IMD). The proposed predictive search control searches the optimum stator flux amplitude, at which the current amplitude is the lowest. The output of the SC is used as a reference for the PTC controller. As the control variable of the proposed SC, the predicted stator current vector amplitude is utilized. The method was verified experimentally on a laboratory drive with a 5.5 kW induction motor. The IMD achieves a current minimization while maintains the working point defined by the speed and load. The experiment shows good results during steady-state and sufficient performance during transients.
Název v anglickém jazyce
Optimum Flux Search Control on Induction Motor Drive with Predictive Torque Control
Popis výsledku anglicky
This work deals with a real-time optimum flux search control (SC). The method is integrated into Predictive Torque Control (PTC) of induction motor drive (IMD). The proposed predictive search control searches the optimum stator flux amplitude, at which the current amplitude is the lowest. The output of the SC is used as a reference for the PTC controller. As the control variable of the proposed SC, the predicted stator current vector amplitude is utilized. The method was verified experimentally on a laboratory drive with a 5.5 kW induction motor. The IMD achieves a current minimization while maintains the working point defined by the speed and load. The experiment shows good results during steady-state and sufficient performance during transients.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20201 - Electrical and electronic engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
2020 21st International Scientific Conference on Electric Power Engineering (EPE)
ISBN
978-1-7281-9479-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
1-5
Název nakladatele
Czechoslovakia Section IEEE
Místo vydání
Prague
Místo konání akce
Prague
Datum konání akce
19. 10. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—