Haptic Driver Guidance for Lateral Driving Envelope Protection Using Model Predictive Control
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F20%3A00348011" target="_blank" >RIV/68407700:21230/20:00348011 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1109/IV47402.2020.9304663" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/IV47402.2020.9304663</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/IV47402.2020.9304663" target="_blank" >10.1109/IV47402.2020.9304663</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Haptic Driver Guidance for Lateral Driving Envelope Protection Using Model Predictive Control
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents an approach of utilizing Driving Envelope (DE) restrictions to assist the driver in lateral maneuvers. Two fundamental issues are addressed in this work. First, DE protection. Second, how to implement such functionality on a conventional car configuration, where the driver still needs to be a part of the control loop. The proposed functionality is based on a Model Predictive Controller (MPC). Vehicle states are constrained to avoid car critical spin situations (DE protection). The power-assisted steering system is used to guide the driver inside boundaries defined by the DE. The proposed architecture is compared with the standard car, without such an Advanced Driver-Assistance System (ADAS), by means of virtual ride tests performed using a high-fidelity vehicle model.
Název v anglickém jazyce
Haptic Driver Guidance for Lateral Driving Envelope Protection Using Model Predictive Control
Popis výsledku anglicky
This paper presents an approach of utilizing Driving Envelope (DE) restrictions to assist the driver in lateral maneuvers. Two fundamental issues are addressed in this work. First, DE protection. Second, how to implement such functionality on a conventional car configuration, where the driver still needs to be a part of the control loop. The proposed functionality is based on a Model Predictive Controller (MPC). Vehicle states are constrained to avoid car critical spin situations (DE protection). The power-assisted steering system is used to guide the driver inside boundaries defined by the DE. The proposed architecture is compared with the standard car, without such an Advanced Driver-Assistance System (ADAS), by means of virtual ride tests performed using a high-fidelity vehicle model.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20205 - Automation and control systems
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA19-18424S" target="_blank" >GA19-18424S: Distribuované řízení formací vozidel a síťových systémů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of 31st IEEE Intelligent Vehicles Symposium
ISBN
978-1-7281-6673-5
ISSN
1931-0587
e-ISSN
2642-7214
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1992-1997
Název nakladatele
Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc
Místo vydání
—
Místo konání akce
Las Vegas
Datum konání akce
19. 10. 2020
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000653124200296