Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Haptic Driver Guidance for Lateral Driving Envelope Protection Using Model Predictive Control

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F20%3A00348011" target="_blank" >RIV/68407700:21230/20:00348011 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/IV47402.2020.9304663" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/IV47402.2020.9304663</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/IV47402.2020.9304663" target="_blank" >10.1109/IV47402.2020.9304663</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Haptic Driver Guidance for Lateral Driving Envelope Protection Using Model Predictive Control

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents an approach of utilizing Driving Envelope (DE) restrictions to assist the driver in lateral maneuvers. Two fundamental issues are addressed in this work. First, DE protection. Second, how to implement such functionality on a conventional car configuration, where the driver still needs to be a part of the control loop. The proposed functionality is based on a Model Predictive Controller (MPC). Vehicle states are constrained to avoid car critical spin situations (DE protection). The power-assisted steering system is used to guide the driver inside boundaries defined by the DE. The proposed architecture is compared with the standard car, without such an Advanced Driver-Assistance System (ADAS), by means of virtual ride tests performed using a high-fidelity vehicle model.

  • Název v anglickém jazyce

    Haptic Driver Guidance for Lateral Driving Envelope Protection Using Model Predictive Control

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents an approach of utilizing Driving Envelope (DE) restrictions to assist the driver in lateral maneuvers. Two fundamental issues are addressed in this work. First, DE protection. Second, how to implement such functionality on a conventional car configuration, where the driver still needs to be a part of the control loop. The proposed functionality is based on a Model Predictive Controller (MPC). Vehicle states are constrained to avoid car critical spin situations (DE protection). The power-assisted steering system is used to guide the driver inside boundaries defined by the DE. The proposed architecture is compared with the standard car, without such an Advanced Driver-Assistance System (ADAS), by means of virtual ride tests performed using a high-fidelity vehicle model.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20205 - Automation and control systems

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-18424S" target="_blank" >GA19-18424S: Distribuované řízení formací vozidel a síťových systémů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 31st IEEE Intelligent Vehicles Symposium

  • ISBN

    978-1-7281-6673-5

  • ISSN

    1931-0587

  • e-ISSN

    2642-7214

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1992-1997

  • Název nakladatele

    Institute of Electrical and Electronics Engineers Inc

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Las Vegas

  • Datum konání akce

    19. 10. 2020

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000653124200296