Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic Adjustment of Scheduling Period in Mobile Networks Based on C-RAN

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F21%3A00354065" target="_blank" >RIV/68407700:21230/21:00354065 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/VTC2021-Fall52928.2021.9625329" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/VTC2021-Fall52928.2021.9625329</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/VTC2021-Fall52928.2021.9625329" target="_blank" >10.1109/VTC2021-Fall52928.2021.9625329</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic Adjustment of Scheduling Period in Mobile Networks Based on C-RAN

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The cloud radio access network (C-RAN) is considered as one of the compelling architectures to meet requirements of the future mobile networks in term of delivering cutting-edge applications and increasing the network flexibility. However, one of the key challenges to cope with in the C-RAN is the fronthaul delay between the baseband unit (BBU) and remote radio head (RRH). The fronthaul delay impacts negatively on various radio resource management techniques including scheduling. The scheduling suffers from the fronthaul due to an additional delay between the time when inputs for the scheduling are provided by the users and the time when the new scheduling is applied. In this paper, we propose a dynamic adjustment of the centralized scheduling period aiming to suppress the negative impact of the fronthaul delay and to increase the network throughput. To this end, we propose two algorithms estimating the scheduling period for individual users: i) from previous channel quality information, and ii) via a prediction of the future channel quality. Simulation results show that both proposed solutions not only provide a network throughput close to the theoretical upper bound but also outperform existing approaches.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic Adjustment of Scheduling Period in Mobile Networks Based on C-RAN

  • Popis výsledku anglicky

    The cloud radio access network (C-RAN) is considered as one of the compelling architectures to meet requirements of the future mobile networks in term of delivering cutting-edge applications and increasing the network flexibility. However, one of the key challenges to cope with in the C-RAN is the fronthaul delay between the baseband unit (BBU) and remote radio head (RRH). The fronthaul delay impacts negatively on various radio resource management techniques including scheduling. The scheduling suffers from the fronthaul due to an additional delay between the time when inputs for the scheduling are provided by the users and the time when the new scheduling is applied. In this paper, we propose a dynamic adjustment of the centralized scheduling period aiming to suppress the negative impact of the fronthaul delay and to increase the network throughput. To this end, we propose two algorithms estimating the scheduling period for individual users: i) from previous channel quality information, and ii) via a prediction of the future channel quality. Simulation results show that both proposed solutions not only provide a network throughput close to the theoretical upper bound but also outperform existing approaches.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20203 - Telecommunications

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2021 IEEE 94th Vehicular Technology Conference (VTC2021-Fall)

  • ISBN

    978-1-6654-1369-5

  • ISSN

    2577-2465

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    IEEE Conference Publications

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    Norman, OK

  • Datum konání akce

    27. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000786411900208