When Should You Defend Your Classifier? A Game-Theoretical Analysis of Countermeasures Against Adversarial Examples
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F21%3A00356237" target="_blank" >RIV/68407700:21230/21:00356237 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.org/10.1007/978-3-030-90370-1_9" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-030-90370-1_9</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-90370-1_9" target="_blank" >10.1007/978-3-030-90370-1_9</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
When Should You Defend Your Classifier? A Game-Theoretical Analysis of Countermeasures Against Adversarial Examples
Popis výsledku v původním jazyce
Adversarial machine learning, i.e., increasing the robustness of machine learning algorithms against so-called adversarial examples, is now an established field. Yet, newly proposed methods are evaluated and compared under unrealistic scenarios where costs for adversary and defender are not considered and either all samples or no samples are adversarially perturbed. We scrutinize these assumptions and propose the advanced adversarial classification game, which incorporates all relevant parameters of an adversary and a defender. Especially, we take into account economic factors on both sides and the fact that all so far proposed countermeasures against adversarial examples reduce accuracy on benign samples. Analyzing the scenario in detail, where both players have two pure strategies, we identify all best responses and conclude that in practical settings, the most influential factor might be the maximum amount of adversarial examples.
Název v anglickém jazyce
When Should You Defend Your Classifier? A Game-Theoretical Analysis of Countermeasures Against Adversarial Examples
Popis výsledku anglicky
Adversarial machine learning, i.e., increasing the robustness of machine learning algorithms against so-called adversarial examples, is now an established field. Yet, newly proposed methods are evaluated and compared under unrealistic scenarios where costs for adversary and defender are not considered and either all samples or no samples are adversarially perturbed. We scrutinize these assumptions and propose the advanced adversarial classification game, which incorporates all relevant parameters of an adversary and a defender. Especially, we take into account economic factors on both sides and the fact that all so far proposed countermeasures against adversarial examples reduce accuracy on benign samples. Analyzing the scenario in detail, where both players have two pure strategies, we identify all best responses and conclude that in practical settings, the most influential factor might be the maximum amount of adversarial examples.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
International Conference on Decision and Game Theory for Security
ISBN
978-3-030-90369-5
ISSN
0302-9743
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
158-177
Název nakladatele
Springer Nature Switzerland AG
Místo vydání
Basel
Místo konání akce
Online conference
Datum konání akce
25. 10. 2021
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—