Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Mixed Labeling: Integrating Internal and External Labels

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F22%3A00356301" target="_blank" >RIV/68407700:21230/22:00356301 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/TVCG.2020.3027368" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/TVCG.2020.3027368</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/TVCG.2020.3027368" target="_blank" >10.1109/TVCG.2020.3027368</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mixed Labeling: Integrating Internal and External Labels

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this article, we present an algorithm capable of mixed labeling of 2D and 3D objects. In mixed labeling, the given objects are labeled with both internal labels placed (at least partially) over the objects and external labels placed in the space around the objects and connected with the labeled objects with straight-line leaders. The proposed algorithm determines the position and type of each label based on the user-specified ambiguity threshold and eliminates overlaps between the labels, as well as between the internal labels and the straight-line leaders of external labels. The algorithm is a screen-space technique; it operates in an image where the 2D objects or projected 3D objects are encoded. In other words, we can use the algorithm whenever we can render the objects to an image, which makes the algorithm fit for use in many domains. The algorithm operates in real-time, giving the results immediately. Finally, we present results from an expert evaluation, in which a professional illustrator has evaluated the label layouts produced with the proposed algorithm.

  • Název v anglickém jazyce

    Mixed Labeling: Integrating Internal and External Labels

  • Popis výsledku anglicky

    In this article, we present an algorithm capable of mixed labeling of 2D and 3D objects. In mixed labeling, the given objects are labeled with both internal labels placed (at least partially) over the objects and external labels placed in the space around the objects and connected with the labeled objects with straight-line leaders. The proposed algorithm determines the position and type of each label based on the user-specified ambiguity threshold and eliminates overlaps between the labels, as well as between the internal labels and the straight-line leaders of external labels. The algorithm is a screen-space technique; it operates in an image where the 2D objects or projected 3D objects are encoded. In other words, we can use the algorithm whenever we can render the objects to an image, which makes the algorithm fit for use in many domains. The algorithm operates in real-time, giving the results immediately. Finally, we present results from an expert evaluation, in which a professional illustrator has evaluated the label layouts produced with the proposed algorithm.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000765" target="_blank" >EF16_019/0000765: Výzkumné centrum informatiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IEEE Transactions on Visualization and Computer Graphics

  • ISSN

    1077-2626

  • e-ISSN

    1941-0506

  • Svazek periodika

    28

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    1848-1861

  • Kód UT WoS článku

    000761227900011

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85125550233