Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Triangular Expansion Revisited: Which Triangulation Is The Best?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F22%3A00358786" target="_blank" >RIV/68407700:21230/22:00358786 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21730/22:00358786

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.5220/0011278700003271" target="_blank" >https://doi.org/10.5220/0011278700003271</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5220/0011278700003271" target="_blank" >10.5220/0011278700003271</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Triangular Expansion Revisited: Which Triangulation Is The Best?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Visibility region is a classic structure in computational geometry that finds use in many agent planning problems. Triangular expansion algorithm (TEA) is the state-of-the-art algorithm for computing visibility regions within polygons with holes in two dimensions. It has been shown that it is two orders of magnitude faster than the traditional rotation sweep algorithm for real-world scenarios. The algorithm triangulates the underlying polygon and recursively traverses the triangulation while keeping track of the visible region. Instead of the constraint Delaunay triangulation used by default, this paper introduces the idea of optimizing the triangulation to minimize the expected number of triangle edges expanded during the TEA’s traversal while assuming that every point of the input polygon is equally likely to be queried. The proposed triangulation is experimentally evaluated and shown to improve TEA’s mean query time in practice. Furthermore, the TEA is modified to consider limited visibility range of real-life sensors. Combined with the proposed triangulation, this adjustment significantly speeds up the computation in scenarios with limited visibility. We provide an efficient open-source implementation called TriVis which, besides the mentioned, includes determining visibility between two points and other useful visibility-related operations.

  • Název v anglickém jazyce

    Triangular Expansion Revisited: Which Triangulation Is The Best?

  • Popis výsledku anglicky

    Visibility region is a classic structure in computational geometry that finds use in many agent planning problems. Triangular expansion algorithm (TEA) is the state-of-the-art algorithm for computing visibility regions within polygons with holes in two dimensions. It has been shown that it is two orders of magnitude faster than the traditional rotation sweep algorithm for real-world scenarios. The algorithm triangulates the underlying polygon and recursively traverses the triangulation while keeping track of the visible region. Instead of the constraint Delaunay triangulation used by default, this paper introduces the idea of optimizing the triangulation to minimize the expected number of triangle edges expanded during the TEA’s traversal while assuming that every point of the input polygon is equally likely to be queried. The proposed triangulation is experimentally evaluated and shown to improve TEA’s mean query time in practice. Furthermore, the TEA is modified to consider limited visibility range of real-life sensors. Combined with the proposed triangulation, this adjustment significantly speeds up the computation in scenarios with limited visibility. We provide an efficient open-source implementation called TriVis which, besides the mentioned, includes determining visibility between two points and other useful visibility-related operations.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20204 - Robotics and automatic control

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF15_003%2F0000470" target="_blank" >EF15_003/0000470: Robotika pro Průmysl 4.0</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 19th International Conference on Informatics in Control, Automation and Robotics - ICINCO

  • ISBN

    978-989-758-585-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    2184-2809

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    313-319

  • Název nakladatele

    Science and Technology Publications, Lda

  • Místo vydání

    Setúbal

  • Místo konání akce

    Lisbon

  • Datum konání akce

    14. 7. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000852751300035