Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

MeshLoc: Mesh-Based Visual Localization

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F22%3A00360761" target="_blank" >RIV/68407700:21230/22:00360761 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21730/22:00360761

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1007/978-3-031-20047-2_34" target="_blank" >https://doi.org/10.1007/978-3-031-20047-2_34</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-20047-2_34" target="_blank" >10.1007/978-3-031-20047-2_34</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    MeshLoc: Mesh-Based Visual Localization

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Visual localization, i.e., the problem of camera pose estimation, is a central component of applications such as autonomous robots and augmented reality systems. A dominant approach in the literature, shown to scale to large scenes and to handle complex illumination and seasonal changes, is based on local features extracted from images. The scene representation is a sparse Structure-from-Motion point cloud that is tied to a specific local feature. Switching to another feature type requires an expensive feature matching step between the database images used to construct the point cloud. In this work, we thus explore a more flexible alternative based on dense 3D meshes that does not require features matching between database images to build the scene representation. We show that this approach can achieve state-of-the-art results. We further show that surprisingly competitive results can be obtained when extracting features on renderings of these meshes, without any neural rendering stage, and even when rendering raw scene geometry without color or texture. Our results show that dense 3D model-based representations are a promising alternative to existing representations and point to interesting and challenging directions for future research.

  • Název v anglickém jazyce

    MeshLoc: Mesh-Based Visual Localization

  • Popis výsledku anglicky

    Visual localization, i.e., the problem of camera pose estimation, is a central component of applications such as autonomous robots and augmented reality systems. A dominant approach in the literature, shown to scale to large scenes and to handle complex illumination and seasonal changes, is based on local features extracted from images. The scene representation is a sparse Structure-from-Motion point cloud that is tied to a specific local feature. Switching to another feature type requires an expensive feature matching step between the database images used to construct the point cloud. In this work, we thus explore a more flexible alternative based on dense 3D meshes that does not require features matching between database images to build the scene representation. We show that this approach can achieve state-of-the-art results. We further show that surprisingly competitive results can be obtained when extracting features on renderings of these meshes, without any neural rendering stage, and even when rendering raw scene geometry without color or texture. Our results show that dense 3D model-based representations are a promising alternative to existing representations and point to interesting and challenging directions for future research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Computer Vision - ECCV 2022, Part XXII

  • ISBN

    978-3-031-20046-5

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

    1611-3349

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    589-609

  • Název nakladatele

    Springer, Cham

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Tel Aviv

  • Datum konání akce

    23. 10. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000904116000034