Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Motion-from-Blur: 3D Shape and Motion Estimation of Motion-blurred Objects in Videos

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21230%2F22%3A00365086" target="_blank" >RIV/68407700:21230/22:00365086 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.1109/CVPR52688.2022.01552" target="_blank" >https://doi.org/10.1109/CVPR52688.2022.01552</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/CVPR52688.2022.01552" target="_blank" >10.1109/CVPR52688.2022.01552</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Motion-from-Blur: 3D Shape and Motion Estimation of Motion-blurred Objects in Videos

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We propose a method for jointly estimating the 3D motion, 3D shape, and appearance of highly motion-blurred objects from a video. To this end, we model the blurred appearance of a fast moving object in a generative fashion by parametrizing its 3D position, rotation, velocity, acceleration, bounces, shape, and texture over the duration of a predefined time window spanning multiple frames. Using differentiable rendering, we are able to estimate all parameters by minimizing the pixel-wise reprojection error to the input video via backpropagating through a rendering pipeline that accounts for motion blur by averaging the graphics output over short time intervals. For that purpose, we also estimate the camera exposure gap time within the same optimization. To account for abrupt motion changes like bounces, we model the motion trajectory as a piece-wise polynomial, and we are able to estimate the specific time of the bounce at sub-frame accuracy. Experiments on established benchmark datasets demonstrate that our method outperforms previous methods for fast moving object deblurring and 3D reconstruction.

  • Název v anglickém jazyce

    Motion-from-Blur: 3D Shape and Motion Estimation of Motion-blurred Objects in Videos

  • Popis výsledku anglicky

    We propose a method for jointly estimating the 3D motion, 3D shape, and appearance of highly motion-blurred objects from a video. To this end, we model the blurred appearance of a fast moving object in a generative fashion by parametrizing its 3D position, rotation, velocity, acceleration, bounces, shape, and texture over the duration of a predefined time window spanning multiple frames. Using differentiable rendering, we are able to estimate all parameters by minimizing the pixel-wise reprojection error to the input video via backpropagating through a rendering pipeline that accounts for motion blur by averaging the graphics output over short time intervals. For that purpose, we also estimate the camera exposure gap time within the same optimization. To account for abrupt motion changes like bounces, we model the motion trajectory as a piece-wise polynomial, and we are able to estimate the specific time of the bounce at sub-frame accuracy. Experiments on established benchmark datasets demonstrate that our method outperforms previous methods for fast moving object deblurring and 3D reconstruction.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_019%2F0000765" target="_blank" >EF16_019/0000765: Výzkumné centrum informatiky</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceeding 2022 IEEE/CVF Conference on Computer Vision and Pattern Recognition (CVPR)

  • ISBN

    978-1-6654-6946-3

  • ISSN

    1063-6919

  • e-ISSN

    2575-7075

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    15969-15978

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Piscataway

  • Místo konání akce

    New Orleans, Louisiana

  • Datum konání akce

    19. 6. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000870783001075